Door Lies Holtrop

 Het Stedelijk Museum wordt de komende drie jaar gesponsord door Ahold, moederbedrijf van Albert Heijn.
Op het Museumplein in Amsterdam zijn ze buren, de supermarkt en het museum. Peter Wakkie van Ahold verklaart: “Dit past in ons beleid om de gemeenschappen waarin we actief zijn te ondersteunen.” Gijs van Tuyl, directeur van het Stedelijk, is uiteraard zeer verheugd met deze opsteker. Het museum heeft te kampen met grote vertragingen en kostenoverschrijdingen bij de verbouwing, en leidt sinds dit jaar een nomadisch bestaan. Bovendien is sponsoring van de kunsten traditioneel een van de eerste slachtoffers in economisch zware tijden.
Ahold wil op deze manier bijdragen aan toekomstige tentoonstellingen en aan de heropening van het museum. Niet alleen voor het Stedelijk, maar ook voor de Albert Heijn-vestiging aan het Museumplein zal dat liever vandaag dan morgen zijn, want de loop is er nu toch een beetje uit daar.

Elke ochtend ons nieuws in je mailbox?

Wanneer je lid wordt kun je elke dag een update in de mail krijgen, met onze laatste berichten.

Word ook lid, door HIER te klikken!


Al lid? Login