Niger, 6 juni 2004 (foto Olivier Jobard, Sipa Press)
 

Lange reis met onzekere uitkomst

Aansluitend op het thema Forget Africa van het IFFR toont het Fotomuseum het verhaal van de 23-jarige Kingsley uit Kameroen, die op zoek gaat naar een beter leven in Europa en daarvoor alles achterlaat. De Franse fotograaf Olivier Jobard volgde hem op zijn reis en maakte een indrukwekkend verslag, getiteld Kingsley’s Crossing. Nog te zien t/m 7 maart.

Simon Benson bij Phoebus

Galerie Phoebus staat op Art Rotterdam, maar de galerie aan de Eendrachtsweg is ook gewoon open. Daar is nu een expositie te zien met recente tekeningen van Simon Benson, een kunstenaar die in zijn werk een prominente plaats inruimt voor taal. Hij is een van de coryfeeën van de galerie; onlangs heeft het Teylers Museum nog vier tekeningen van hem aangekocht. Benson is voor de gelegenheid ook de curator van het Ladenkastproject, een langlopende serie waarbij kunstenaars de ruimte van een lade gebruiken voor het maken van een installatie, hetzij inrichten met autonoom werk.

Elke ochtend ons nieuws in je mailbox?

Wanneer je lid wordt kun je elke dag een update in de mail krijgen, met onze laatste berichten.

Word ook lid, door HIER te klikken!


Al lid? Login
Carolein Smit, Theepotman, 2006, keramiek, h. 51 cm. (foto Winnifred Limburg)

Verleidelijke nachtmerries

Carolein Smit tovert beelden uit de klei die zowel lieflijk als nachtmerrie-achtig zijn. Honden, ratten, hazen, skeletten, katten en baby’s geperforeerd met duizenden gaatjes of opgebouwd uit sliertjes klei, verleidelijk mooi geglazuurd en toch doodeng. Haar barokke werk draait vaak om thema’s als hebzucht en macht, onmacht en schuld, dood en verval. De Kunsthal toont t/m 11 april ruim zestig beelden van Carolein Smit in de solotentoonstelling Huid en Haar.
Enhanced by Zemanta
Simon Benson, The Water Becomes Heavy