Niets te doen vanavond? Met stip zwakste openingszin theaters

Dit verhaal lees je gratis. Als je lid word, lees je meer, en kunnen wij overleven.
Instituut lidmaatschap
180 euro per jaar
Speciaal voor organisaties, bedrijven en instituten die hun lidmaatschap willen delen met hun personeel en medewerkers.
Deel inlog en adres met maximaal 10 medewerkers
25% korting op advertenties en advertorials
1 stem in de Algemene Ledenvergadering
Alle voordelen van het lidmaatschap
Een nieuwsbrief met verhalen zonder betaalmuur
Persoonlijk Jaarlidmaatschap (automatisch verlengen)
40 euro per jaar.
Voor natuurlijke personen en zzp'ers.
25% korting op advertenties en advertorials
Stemrecht in de algemene ledenvergadering
Alle voordelen van het lidmaatschap
Een nieuwsbrief met verhalen zonder betaalmuur
Maandkaart (automatisch verlengen)
4€ / maand
Voor natuurlijke personen en ZZP'ers.
Géén stemrecht in de Algemene Ledenvergadering
Bijna alle voordelen van het lidmaatschap
Een nieuwsbrief met verhalen zonder betaalmuur
Persoonlijk Jaarlidmaatschap (handmatig verlengen)
50 euro per jaar
Voor natuurlijke personen en ZZP'ers
25% korting op advertenties en advertorials
Stemrecht in de algemene ledenvergadering
Alle voordelen van het lidmaatschap
Een nieuwsbrief met verhalen zonder betaalmuur

Wat is dat toch met theaters? Steevast vragen ze je of je niets te doen hebt vanavond. Dat kan een paar dingen betekenen.

Je komt het vast weleens tegen op Twitter of Facebook. Heb je niets te doen vanavond? Kom dan naar…en vul de rest maar in. Geen geslaagde openingszin voor een date. Maar er zit vast een uitgekiende social media-strategie achter. Of niet. Waarom zou je anders zoiets verzinnen? Een aantal mogelijkheden op een rijtje.

Negatieve optie 1: eenzaamheid

Jij hebt niets te doen vanavond. Zij ook niet. Maar met zijn tweeën is meer plezier dan alleen.

Negatieve optie 2: minachting

Het theater gaat er vanuit dat je nooit iets te doen hebt. Want je hebt een saai leven, je bent niets. Er had net zo goed kunnen staan: WEER niets te doen vanavond?

Negatieve optie 3: minderwaardigheidscomplex

Het theater heeft last van een minderwaardigheidscomplex. Wat wij doen is eigenlijk niet de moeite waard om naartoe te komen. Mocht je echter echt helemaal niets te doen hebben, kom dan naar ons? Misschien? Als je het niet erg vindt. Eventueel.

Dit verhaal lees je gratis. Beloon het met een kleine donatie.

help mee

Bedrag
Persoonlijke informatie

Een marketeer van een groot uitgeefconcern in de reclamebranche bevestigt overigens dat ‘Niets te doen vanavond?’ of ‘Nog geen plannen?’ eerder voorkomt uit angst dan inspeelt op de behoefte van de klant. En dat gaat voorbij aan de wijze lessen van Cialdini. Het zijn daarbij vaak online marketeers die naast hun economisch-technische marketingtaken de creatieve social mediateksten de wereld in moeten sturen.

Positieve optie 1: hoop

Het theater gaat er vanuit dat je inderdaad vanavond niets te doen hebt. Hebben zij even mazzel. Want jij bent altijd op pad en een graag geziene gast. Treffen ze je net op je vrije avond aan. En kun je naar dat ene concert waar ze op je zitten te wachten.

Positieve optie 2:  verrassing

Er is ook inderdaad niets te doen vanavond. Want het aanbod is gewoon pulp. Op tv, in theaters, overal. Dus moet je naar die belangrijke voorstelling waar je nog niets van wist.

Dit verhaal lees je gratis. Het zou prachtig zijn als je meer verhalen mogelijk maakt met een lidmaatschap.
Instituut lidmaatschap
180 euro per jaar
Speciaal voor organisaties, bedrijven en instituten die hun lidmaatschap willen delen met hun personeel en medewerkers.
Deel inlog en adres met maximaal 10 medewerkers
25% korting op advertenties en advertorials
1 stem in de Algemene Ledenvergadering
Alle voordelen van het lidmaatschap
Een nieuwsbrief met verhalen zonder betaalmuur
Persoonlijk Jaarlidmaatschap (automatisch verlengen)
40 euro per jaar.
Voor natuurlijke personen en zzp'ers.
25% korting op advertenties en advertorials
Stemrecht in de algemene ledenvergadering
Alle voordelen van het lidmaatschap
Een nieuwsbrief met verhalen zonder betaalmuur
Maandkaart (automatisch verlengen)
4€ / maand
Voor natuurlijke personen en ZZP'ers.
Géén stemrecht in de Algemene Ledenvergadering
Bijna alle voordelen van het lidmaatschap
Een nieuwsbrief met verhalen zonder betaalmuur
Persoonlijk Jaarlidmaatschap (handmatig verlengen)
50 euro per jaar
Voor natuurlijke personen en ZZP'ers
25% korting op advertenties en advertorials
Stemrecht in de algemene ledenvergadering
Alle voordelen van het lidmaatschap
Een nieuwsbrief met verhalen zonder betaalmuur

Positieve optie 3 konden we niet bedenken.

Jij wel? Zet hem in de comment hieronder. Er is overigens goed nieuws. Men krijgt het door. Je hebt dan wel een Pieter Derks nodig om er doorheen te prikken. En dan kan het nog best leuk worden.

Goed geschreven? Met een ´like´ betaal je Facebook. Ik zou het prachtig vinden als je Cultuurpers een donatie deed.

help mee

Bedrag
Persoonlijke informatie

Goed verhaal? Waardeer het met een kleine bijdrage!