Sinds kort kunt u ook supporter worden van Cultuurpers. Voor 60 euro per jaar steunt u ons werk, zonder dat u verdere verplichtingen heeft. Dat is een mooie manier om een uniek nieuwsmedium verder vooruit te helpen!
1: Cultuurpers is een lezerscoöperatie.
Anders dan bijvoorbeeld uw favoriete krant, bent u bij ons niet het product, waarmee wij adverteerders binnen lokken. Bij Cultuurpers bent u, als lezer, niet eens klant, maar gewoon eigenaar van de site. Dat komt maar bij twee andere media voor: het Friesch Dagblad en de Berliner Tageszeitung. De een zwaar christelijk, de ander flink anargisties. Wij zijn geen van beide.
2: Cultuurpers vertelt het echte verhaal van de kunst.
Onze lezers, mensen zoals u dus, laten zich niet graag belazeren, kunnen doorgaans heel goed zelf bepalen wat ze mooi of goed vinden en willen vooral nuttige informatie hebben. Geen betere vorm voor juist die lezers, dan om mede-eigenaar te zijn van de site. Er is inspraak, er is een algemene ledenvergadering, er is publicatierecht en er is een stevig redactiestatuut dat er te allen tijde voor zorgt dat de kwaliteit van onze berichtgeving op peil blijft.
3: Cultuurpers doet niet aan microbetalingen en betaalmuren
De nieuwste rage in medialand is het verbergen van nuttige informatie en goede verhalen achter een betaalmuur. Daarmee is die informatie niet meer toegankelijk voor iemand zonder ‘account’, zonder geld, en zonder tijd. Hoezeer we het iedereen ook gunnen om betaald te worden: we vinden het raar om u een dubbeltje te vragen voor iets waarmee u in uw dagelijks leven verder komt. En dat ons soms honderden euro’s kost om te maken. Daarom zorgt u als lid voor het kapitaal, waarmee wij aan het werk gaan om de hele wereld die kan lezen en kijken nieuws te geven.
[Tweet “”3: Cultuurpers doet niet aan microbetalingen en betaalmuren””]4: Cultuurpers neemt risico’s
In de nieuwe vrije markt van informatie en nieuws is de verleiding groot om alleen dat verhaal te vertellen dat geldschieters willen horen. En hoe afhankelijker je bent van een paar grote adverteerders, hoe moeilijker het is om verhalen te vertellen die niet altijd goed zijn voor die adverteerders. Cultuurpers neemt graag wel dat risico, en kan dat doen, omdat onze leden alleen al dioor hun diversiteit ervoor zorgen dat we niet naar één meester luisteren. Dat wordt steeds unieker, zeker in de kunstwereld, waar positief nieuws voor sommige instellingen heel veel waard is.
5: Cultuurpers luistert naar iedereen
Hoor en wederhoor is een van de basisprincipes van goede journalistiek. Het internet heeft dat verder nodig gemaakt, maar ook makkelijker. Op onze berichten kunt u altijd reageren, en iedereen kan in principe zijn verhaal kwijt. Kom daar mar eens om bij een krant.
6: Het gebeurt nergens anders
We zijn in 2009 opgericht omdat steeds minder kranten aan cultuur deden. Op TV is het aanbod verschaald tot een uurtje praten met bekende Nederlanders in OpiumTV of Kunststof TV, en een paar soundbites roepen bij DWDD. De goeden daargelaten, zoals Radio Kunststof, waar we allemaal fan van zijn: het is huilen met de pet op. Daarom komen we er nog iedere dag achter dat we nodig zijn. 14000 volgers op twitter, en 30.000 bezoekers per maand op de site geven ons daar steeds weer gelijk in.
Bonus: Je hoeft niet te vergaderen!
Leden zijn verantwoordelijk voor de club, al lopen ze geen risico. Maar zo ver hoef je niet te gaan. Je kunt ook supporter worden. Dan betaal je 6 euro per maand en krijg je ook korting op onze live gebeurens. En je krijgt onze dankbaarheid.
Dat is best wat waard.
RT @wijbrand: “3: Cultuurpers doet niet aan microbetalingen en betaalmuren” http://t.co/Nf7hzmg30K via @cultuurpers
“3: Cultuurpers doet niet aan microbetalingen en betaalmuren” http://t.co/Nf7hzmg30K via @cultuurpers
We zoeken supporters! 6 redenen waarom Cultuurpers uw steun waard is http://t.co/vJ6gYaW45p via @cultuurpers
Word supporter! 6 redenen waarom Cultuurpers uw steun waard is http://t.co/zIJeur8CB9
Reacties zijn gesloten.