Skip to content

Do {not} touch: from calm, dreamy distance to the urge to touch in IDFA's virtual reality

Vandaag opent Het DocLab van IDFA, misschien wel mijn favoriete deel van het festival. Met een eigen competitie, opdrachten en expositie, is dit het domein van het digitale experiment. Voor deze editie bezocht ik de VR werken in de Tolhuistuin en wat ik zag was van een enorme verscheidenheid. Van trage essayistische documentaires (maar dan in 360 graden) tot een spel dat heel geschikt is voor kinderen: de selectie laat zien wat er mogelijk is aan nieuwe vertelvormen voor documentaires.
Bij toeva...

You can now log in to continue reading!

Welcome to the Culture Press archive! As a member, you have access to all, over 4,000 posts we have made since our inception in 2009!

(Recent posts (less than three months old) are available for all to read, thanks to our members!)

Become a member, or log in below:

Helen Westerik

Helen Westerik

Helen Westerik is a film historian and great lover of experimental films. She teaches film history and researches the body in art.View Author posts

Vandaag opent Het DocLab van IDFA, misschien wel mijn favoriete deel van het festival. Met een eigen competitie, opdrachten en expositie, is dit het domein van het digitale experiment. Voor deze editie bezocht ik de VR werken in de Tolhuistuin en wat ik zag was van een enorme verscheidenheid. Van trage essayistische documentaires (maar dan in 360 graden) tot een spel dat heel geschikt is voor kinderen: de selectie laat zien wat er mogelijk is aan nieuwe vertelvormen voor documentaires.
Bij toeva...

You can now log in to continue reading!

Welcome to the Culture Press archive! As a member, you have access to all, over 4,000 posts we have made since our inception in 2009!

(Recent posts (less than three months old) are available for all to read, thanks to our members!)

Become a member, or log in below:

en_GBEnglish (UK)