Meteen naar de inhoud

Daily Paper schenkt voetbaltenues aan Amsterdam Museum

DIT IS EEN PERSBERICHT

Culturele organisaties met een klein of groot lidmaatschap kunnen hun persberichten onverkort door (laten) plaatsen op onze site. Ook meedoen? Word lid, als instelling.
Vanaf donderdag 10 augustus is in het Amsterdam Museum het ‘derde tenue’ en de pre-match wear te zien die het Amsterdamse modemerk Daily Paper het afgelopen seizoen samen met adidas ontwierp voor voetbalclub Ajax. In dat kader is het Amsterdam Museum aan de Amstel van donderdag 10 t/m zondag 13 augustus gratis geopend voor dragers van Daily Paper-items.
 

imageimage

Daily Paper, adidas en Ajax – Derde tenue bestaande uit jersey en shorts, seizoen 2022/2023.
Collectie toegevoegd aan Panorama Amsterdam
Te zien is het derde tenue dat de unieke straatvoetbalcultuur van Amsterdam en haar gouden generatie viert. De pre-match tenues worden ook getoond. Rode draad in deze pre-match wear is de op Oost-Afrikaans kralenwerk geïnspireerde print in de Pan-Afrikaanse kleuren rood, zwart en groen, die de cultureel diverse identiteit van Amsterdam weerspiegelen. Het derde en de pre-match tenues worden onderdeel van Panorama Amsterdam, de vaste collectie in het Amsterdam Museum aan de Amstel.

image

Daily Paper, adidas en Ajax – Pre-match tenue, bestaand uit jersey en broekje, seizoen 2022/2023.
Eerbetoon aan Amsterdam
‘Het derde tenue viert de unieke Amsterdamse straatvoetbalcultuur en accentueert hiermee de impact op de saamhorigheid en gemeenschap in de stad’, aldus Daily Paper. Het gouden shirt is voorzien van de meest prominente straatvoetbalvelden van Amsterdam. Het is een ode aan de plekken waar voor velen de liefde voor voetbal begon. Pleinen zoals het Balboaplein (waar spelers als Gerald Vanenburg en Frank Rijkaard leerden spelen), het Zaandammerplein en het Nigel de Jongplein (onlangs hernoemd naar Abdelhak Nouri) staan ​​op het shirt. Ook verwijzingen als het wapen van Amsterdam, het stichtingsjaar 1275 en alternatieve namen voor Amsterdam als ‘Mokum’ en ‘Damsko’ maken de collectie tot een eerbetoon aan de stad.
Vooruitstrevend kledingmerk
‘Daily Paper is één van de meest toonaangevende modestemmen van de afgelopen jaren,’ aldus Roberto Luis Martins, curator Mode en Populaire Cultuur bij het Amsterdam Museum. ‘Dit Amsterdamse merk geeft vorm aan een internationale generatie: niet alleen op het gebied van mode en stijl, maar ook op het gebied van ondernemerschap en hun betrokken community-based insteek. Het merk blijft trouw aan zijn Amsterdamse roots. De samenwerking met Ajax is daar een symbolische uiting van. Deze tenues zijn daarom een prachtige aanvulling voor de collectie van het Amsterdam Museum.’

imageimage<

Daily Paper, adidas en Ajax – Pre-match trainingspak, bestaand uit vest en trainingsbroek, seizoen 2022/2023.
Gratis toegang
Om fans van Daily Paper de geschonken tenues te laten bekijken, krijgen dragers van Daily Paper-items van donderdag 10 t/m zondag 13 augustus gratis toegang tot het Amsterdam Museum aan de Amstel. Tickets voor het Amsterdam Museum zijn te reserveren via amsterdammuseum.nl.

een van onze leden

Leden van Cultuurpers zijn voor een klein bedrag per maand of per jaar mede-eigenaar van onze coöperatie, en mogen in voorkomende gevallen ook inhoudelijk bijdragen aan de site. Voor leden met een instellingslidmaatschap bieden we de mogelijkheid om hun persberichten onverkort door te plaatsen. Ook lid worden? Dat kan. Kijk op deze paginaBekijk alle berichten van deze auteur

Privé Lidmaatschap (maand)
5 / Maand
Voor natuurlijke personen en ZZP’ers.
Geen storende banners
Een speciale nieuwsbrief
Eigen mastodon-account
Toegang tot onze archieven
Klein Lidmaatschap (maand)
18 / Maand
Voor culturele instellingen met een omzet/subsidie van minder dan 250.000 euro per jaar
Geen storende banners
Een premium nieuwsbrief
Al onze podcasts
Eigen Mastodonaccount
Toegang tot archieven
Zelf persberichten (laten) plaatsen
Extra aandacht in berichtgeving
Groot Lidmaatschap (maand)
36 / Maand
Voor culturele instellingen met een omzet/subsidie van meer dan 250.000 euro per jaar.
Geen storende banners
Een speciale nieuwsbrief
Eigen Mastodonaccount
Toegang tot archieven
Deel persberichten met ons publiek
Extra aandacht in berichtgeving
Premium Nieuwsbrief (substack)
5 proefabonnementen
Al onze podcasts

Betalingen geschieden via iDeal, Paypal, Creditcard, Bancontact of Automatische Incasso. Wilt u liever handmatig betalen, op basis van een factuur vooraf, rekenen we 10€ administratiekosten

*Alleen bij een jaarlidmaatschap of na 12 maandelijkse betalingen

nl_NLNederlands