Skip to content

More audience, fewer seats: Amsterdam Fringe a lot cozier this year, and better than last year #tf2010 #amsfringe

Met ruim 12.000 bezoekers en een gemiddeld bezettingspercentage van 70% heeft de organisatie van het Amsterdam Fringe Festival naar eigen zeggen reden voor trots.  In een persbericht meldt men dat ‘het is gelukt om het aantal bezoekers te laten groeien, zonder de intimiteit en het experimentele karakter van het Amsterdam Fringe Festival te verliezen. ‘

How exactly we should see that explains Fringe coordinator Anneke Jansen:

‘We hadden vorig jaar 10.000 bezoekers, maar veel meer zaalcapaciteit dan dit jaar. We hebben voor deze editie bewust het aantal beschikbare plaatsen verkleind, waardoor de artiesten minder vaak met halflege zalen te maken kregen. Nu er ook nog eens 2000 bezoekers meer waren, is dat voor alle betrokkenen een grote vooruitgang.’

De Amsterdam Fringe werd afgesloten met een feest met bier, wijn en prijzen.  De voorstelling ‘Life is too good to be true/kakofonie 2’ van het Limburgse gezelschap Het Geluid Maastricht werd door de jury en het publiek verkozen tot beste voorstelling van het Amsterdam Fringe Festival 2010.  De winnaar mag zijn voorstelling komend jaar spelen op het Fringe Festival in Praag en op het Grahamstown National Arts Festival in Zuid Afrika.

In the TM van oktober zal verslaggever Henk de Jong een verhaal schrijven over zijn eigen zoektocht naar het mooiste van de Fringe. Hij hield daar op deze site een uitgebreid dagboek van bij.

4 thoughts on "More audience, fewer seats: Amsterdam Fringe a lot cozier this year, and better than last year #tf2010 #amsfringe"

  1. Was er vorig jaar, heb echt genoten! Toen waren er al veel mensen, kan je nagaan wat er dit jaar is. Hoe dan ook Fringe was toen echt geslaagd! Zal ik jaar ook wel zijn. Genieten van de artiesten en afsluiten met een lekker wijntje, kan toch haast niet beter?

    Nel.

Comments are closed.

one of our members

Members of Culture Press co-own our cooperative for a small monthly or annual fee, and may also contribute content to the site when appropriate. For members with an institutional membership, we offer the possibility of posting their press releases unabridged. Also want to become a member? You can. Please visit this pageView Author posts

Small Membership
175 / 12 Months
Especially for organisations with a turnover or grant of less than 250,000 per year.
No annoying banners
A premium newsletter
5 trial newsletter subscriptions
All our podcasts
Have your say on our policies
Insight into finances
Exclusive archives
Posting press releases yourself
Own mastodon account on our instance
Cultural Membership
360 / Year
For cultural organisations
No annoying banners
A premium newsletter
10 trial newsletter subscriptions
All our podcasts
Participate
Insight into finances
Exclusive archives
Posting press releases yourself
Own mastodon account on our instance
Collaboration
Private Membership
50 / Year
For natural persons and self-employed persons.
No annoying banners
A premium newsletter
All our podcasts
Have your say on our policies
Insight into finances
Exclusive archives
Own mastodon account on our instance
en_GBEnglish (UK)