Aller au contenu

SPOT-LIVE t'emmène dans l'esprit de créateurs et de penseurs de premier plan, originaux et passionnants. 15 mai 2018, Stadsschouwburg De Harmonie Leeuwarden

Que se passe-t-il lorsque des créateurs et des penseurs originaux et passionnants façonnent le programme SPOT-LIVE ? Si un philosophe, un homme de théâtre ou un musicien de premier plan était autorisé à remplir la scène d'un débat, de quoi s'agirait-il ? S'ils étaient autorisés à vous inspirer avec des œuvres qui les touchent, que présenteraient-ils ? Laisse-toi inspirer par trois commissaires d'exposition qui partageront avec toi leur vision de ce qui compte aujourd'hui. Emporte cette inspiration dans ton travail et dans ta vie.

SPOT-LIVE is een nieuwe jaarlijks terugkerende bijeenkomst, als opvolger van het Congres Podium- kunsten. Spot-Live wordt georganiseerd in samenwerking met VSCD en NAPK.

Les administrateurs

Vol trots presenteren we u onze drie curatoren: Daria Bukvić (theatermaker), René ten Bos (Denker des Vaderlands) en Merlijn Twaalfhoven (componist). Deze drie disruptieve denkers en makers zullen ieder hun eigen programma vormgeven.

Ze brengen hun denkwereld dichterbij aan de hand van diepte-interviews, tonen hun favoriete kunstwerken en nodigen andere denkers en opiniemakers uit om met elkaar in gesprek te gaan over zaken die ertoe doen.

Daria Bukvić

‘Ik geloof sterk in de kritische, verbindende en emanciperende kracht van theater.’

Daria Bukvić Photo : Martin Dijkstra/Lumen,

Daria Bukvić is een rising star in de theaterwereld. Haar werk kenmerkt zich door de speelse en onconventionele manier waarmee ze beladen maatschappelijke thema’s te lijf gaat. Haar voorstellingen bereiken vaak een jong en divers publiek dat zelden naar het theater gaat. In Nobody Home (2014) maakte ze met drie acteurs een persoonlijk portret over vluchtelingenproblematiek. In haar versie van Othello (2018) voor Het Nationale Theater onderzoekt ze racisme en wit privilege in Shakespeare’s klassieker. Melk & Dadels (2018) geeft een ongeziene inkijk in de leefwereld van tweede generatie Marokkaans-Nederlandse vrouwen.

René ten Bos

‘Je moet ook altijd je vijand lezen, want die laat je zien waar je eigen denken zwak is of bekritiseerd kan worden’.

René ten Bos. Photo : Roger Cremers/Lumen

Hoe blijmoedig ook, complexiteit zal Ten Bos nooit schuwen. Daarom heeft hij een hekel aan moraalridders, volksverlakkers en andere mensen die menen voor alles een snelle oplossing te hebben. Dat wil niet zeggen dat hij tegen oplossingen is, integendeel zelfs, maar dat hij twijfelt aan oplossingen die geen oplossingen zijn. Hij twijfelt ook aan gladde meningen. Vandaar dat zijn denken vaak via kronkels, omwegen, zijpaden en vluchtroutes vorm krijgt. Noem het fijnzinnige oriëntatie in een absurde wereld. Noem het zwerven. Noem het meanderen. Noem het zedeloos.’

Merlin Twaalfhoven

Ik zie hoe de wereld snakt naar meer visie en creativiteit bij de grote problemen die er zijn’.

Merlin Twaalfhoven

Merlijn Twaalfhoven is componist en ontwerper van muziekprojecten op ongewone locaties. Hij werkte in natuurgebieden, vluchtelingenkampen, een zigeunergetto, de favela van Rio de Janeiro en in huiskamers van Oost Jeruzalem. Steeds doorbreekt hij bestaande grenzen tussen genres en stijlen en kiest actuele gebeurtenissen als onderwerp. Merlijn is een van de voorlopers van een beweging binnen de kunstwereld die stelt dat kunst niet alleen thuishoort in concertzalen en musea, maar haar plek moet innemen in de maatschappij. In zijn boek “Kunst in de Wereld”, pleit hij voor een directe verbintenis tussen kunst en de samenleving.

Tu viens aussi ?

Bestel tickets op www.spot-live.nl

Service de vente de publicité

Adhésion privée (mois)
5€ / Maand
Pour les personnes physiques et les travailleurs indépendants.
Pas de bannières gênantes
Une lettre d'information spéciale
Propre compte mastodonte
Accès à nos archives
Petite adhésion (mois)
18€ / Maand
Pour les institutions culturelles dont le chiffre d'affaires/subvention est inférieur à 250 000 € par an.
Pas de bannières gênantes
Un bulletin d'information premium
Tous nos podcasts
Ton propre compte Mastodon
Accès aux archives
Publie toi-même des communiqués de presse
Une attention particulière dans la couverture médiatique
Adhésion importante (mois)
36€ / Maand
Pour les institutions culturelles dont le chiffre d'affaires/subvention est supérieur à 250 000 € par an.
Pas de bannières gênantes
Une lettre d'information spéciale
Ton propre compte Mastodon
Accès aux archives
Partager les communiqués de presse avec notre public
Une attention particulière dans la couverture médiatique
Bulletin d'information Premium (substack)
5 abonnements d'essai
Tous nos podcasts

Les paiements sont effectués via iDeal, Paypal, carte de crédit, Bancontact ou prélèvement automatique. Si tu préfères payer manuellement, sur la base d'une facture établie à l'avance, nous facturons des frais administratifs de 10€

*Uniquement pour l'adhésion annuelle ou après 12 paiements mensuels

fr_FRFrançais