Ga naar de inhoud

PERSBERICHT | START CULTUURCAMPAGNE ‘BELAST MIJN PUBLIEK NIET’

DIT IS EEN PERSBERICHT

Culturele organisaties met een Cultureel Lidmaatschap kunnen hun persberichten onverkort door (laten) plaatsen op onze site. Ook meedoen? Neem een Cultureel Lidmaatschap.

Op donderdag 7 november start een spin-off campagne vanuit de cultuursector: Belast Mijn Publiek Niet. In deze campagne vragen wij makers, kunstenaars, artiesten, en iedereen werkzaam in de culturele en creatieve sector, te vertellen waarom zij hun publiek niet willen belasten met 21% btw.

In een promovideo roepen Huub Stapel, Sanne Wallis de Vries, Jeangu Macrooy en Gijs Scholten van Aschat iedereen op om zich uit te spreken. De verhalen die we ophalen bundelen we en overhandigen we aan de politiek.

In deze bewustwordingscampagne vertellen wij vanuit het makersperspectief waarom wij ons zorgen maken over een hoger btw-tarief voor ons publiek. En we vertellen wat een hogere belasting op ticketprijzen en kunst voor impact heeft op het publiek.

De campagne is extra urgent omdat binnen enkele dagen twijfelende politici beslissen over een btw-verhoging op cultuur. In verband met aftreden van staatssecretaris Idsinga van Fiscale Zaken, is het debat over de btw-verhoging verplaatst naar vrijdag 8 november.

De campagne Belast Mijn Publiek Niet wordt namens de gehele culturele en creatieve sector gevoerd en is een initiatief van De Creatieve Coalitie en Kunsten ’92.

Klein Cultureel Lidmaatschap
175 / 12 Maanden
Bij omzet minder dan 250.000 per jaar.
Zelf persberichten (laten) plaatsen
Cultureel Lidmaatschap
360 / Jaar
Voor culturele organisaties
Zelf persberichten (laten) plaatsen
Samenwerking
Privé Lidmaatschap
50 / Jaar
Voor natuurlijke personen en zzp’ers.
Exclusieve archieven
Eigen mastodon account op onze instance