Alles op deze site is gericht op leesbaarheid, bedieningsgemak en snelheid. Bij goed weer laadt de site nu in 1,5 seconde, en daarmee behoren we tot de top van het internet. Daarnaast hebben we een berg volgers op twitter, hordes vrienden op facebook en een snel groeiende aanhang op YouTube en Instagram.
Wij krijgen ongeveer 200 persberichten per dag, van tentoonstellingen, films, boeken, platen en podiumvoorstellingen. Onze journalisten maken daaruit altijd zelf een keuze. Soms kan het dus zijn dat iemand komt kijken, en dan ook aandacht geeft op de site. Dat is echter volledig aan de eigen inschatting van de auteur. Gezien het aantal persberichten dat we ontvangen en het eigen budget van de auteur is de kans klein dat je steeds aandacht krijgt. Een auteur moet immers zelf tijd vrijmaken en de reis bekostigen, dat kan aardig in de papieren lopen.
Persberichten van leden
Wie als organisatie een Groot of Klein Instellingslidmaatschap aangaat met onze coöperatie, krijgt de mogelijkheid om persberichten rechtstreeks op de site van het Cultureel Persbureau te plaatsen. De op één na beste manier om aandacht voor je evenement of expositie te krijgen. We gaan daarbij uit van ‘fair use’, wat zoveel wil zeggen dat we ervan uitgaan dat je een paar keer per jaar je persbericht bij ons plaatst, met een maximum van 1, maximaal 2 keer per maand. Deze regeling geldt uiteraard niet voor pr-bureau’s en marketingorganisaties, maar is uitdrukkelijk bedoeld voor culturele producenten en presentatie-instellingen. Zie hier voor een voorbeeld:
https://cultureelpersbureau.nl/genre/persberichten/
Advertentie
Ben je geen lid, maar wil je wel iets onder de aandacht brengen, kun je een advertentie plaatsen. Je levert tekst en rechtenvrij beeld aan, wij plaatsen het. Die komt ook gewoon in de berichtenstroom van de site terecht. En wordt extra gepromoot in onze sociale mediakanalen.
https://cultureelpersbureau.nl/genre/advertentie-archief/
Advertorial
Je kunt natuurlijk ook door ons een advertentie laten maken in de vorm van een bericht. Je hebt dan zeggenschap over de inhoud, jij zorgt ervoor dat de auteur een eerlijk honorarium krijgt. We zetten er ook duidelijk bij dat het een advertorial is.
Samenwerking
Met een aantal leden gaan we ook een intensievere samenwerking aan, in zogenaamde ‘specials’. Dit is vooral nuttig voor festivals en grotere evenementen. Als organisatie draag je substantieel bij in de kosten van de journalistieke productie, die inhoudelijk geheel onder verantwoordelijkheid van het Cultureel Persbureau valt. Een mediapartnerschap als dat is de beste manier om aandacht voor je projecten te krijgen.
https://cultureelpersbureau.nl/genre/specials/
Kosda?
Onze tarieven zijn volledig afhankelijk van uw wensen wat betreft formaat, frequentie en duur van uw campagne. Neem daarom contact op met ons voor een vrijblijvend gesprek: 0202044536 of 06-24624898 of mail.