Tino Sehgal en Ari Benjamin Meyers zoeken naar de meest intense live-ervaring die mogelijk is op Springdance

Springdance sluit op 28 april af met een opmerkelijk dansconcert. Beeldend kunstenaar en choreograaf Tino Sehgal maakte een bewegingsstuk op muziek van componist Ari Benjamin Meyers, dat uitgevoerd wordt tussen het luisterende publiek.

YouTube: please specify correct url

Het werk van Tino Sehgal is een goed bewaard geheim. Er zijn in ieder geval nauwelijks opnames van bekend. Tijdens het interview zegt Meyers daar het volgende over:

Log in en lees de rest van dit artikel

Als echt lid lees je ALLES met maar 1 keer inloggen. (Met de lees verder-knop hieronder word je geen lid, maar koop je alleen dit ene verhaal met een tegoed bij onze partner Katalysis.)
Een echt lidmaatschap van Cultuurpers geeft je veel meer, zoals onbeperkte toegang tot ALLE verhalen (en een nieuwsbrief met rechtstreekse links voorbij de betaalknop!).
Word hier lid
(Open dit schema op een nieuwe pagina)
Instituut lidmaatschap
180 euro per jaar
Speciaal voor organisaties, bedrijven en instituten die hun lidmaatschap willen delen met hun personeel en medewerkers.
Deel inlog en adres met maximaal 10 medewerkers
25% korting op advertenties en advertorials
1 stem in de Algemene Ledenvergadering
Alle voordelen van het lidmaatschap
Een nieuwsbrief met verhalen zonder betaalmuur
Persoonlijk Jaarlidmaatschap (automatisch verlengen)
40 euro per jaar.
Voor natuurlijke personen en zzp'ers.
25% korting op advertenties en advertorials
Stemrecht in de algemene ledenvergadering
Alle voordelen van het lidmaatschap
Een nieuwsbrief met verhalen zonder betaalmuur
Maandkaart (automatisch verlengen)
4€ / maand
Voor natuurlijke personen en ZZP'ers.
Géén stemrecht in de Algemene Ledenvergadering
Bijna alle voordelen van het lidmaatschap
Een nieuwsbrief met verhalen zonder betaalmuur
Persoonlijk Jaarlidmaatschap (handmatig verlengen)
50 euro per jaar
Voor natuurlijke personen en ZZP'ers
25% korting op advertenties en advertorials
Stemrecht in de algemene ledenvergadering
Alle voordelen van het lidmaatschap
Een nieuwsbrief met verhalen zonder betaalmuur
Log hier in als LID (en lees gelijk verder)
Of maak hieronder gebruik van je tegoed bij Katalysis:

“As a musician I have a different perspective on reproduction. […] It is something that needs to be thought a lot about. I don’t think it needs to be an automatic thing that every piece of music needs to be recorded or should be recorded. I do more and more feel like a lot of work I do needs to be recorded or should be recorded, in the sense that it needs to be experienced live. Tino’s idea that there should not be any recording of his work is a big subject. Also for me.

The question if internet is destroying al that, depends wholly on how you look at it. It might also be helping. As it applies to music, there is a kind of misconception. A recording is like a photograph, while we think it is the real thing. If I take a photograph of a work of art, let’s say of a painting, everybody immediately understands that that’s not a work, but the photograph of the work. In music, somewhere along the line we lost this. Nowadays people really believe that the CD or whatever, ís the piece of music, but it is also just a reproduction.”

 

Comments are closed.