Developing new models on the internet takes time. We have found that out with the Cultural Press Agency by now. With more than 7,500 followers on Twitter and 400 visitors a day to our website, we have now become a factor of importance in cultural journalism. But we are also very happy that four years after the first plans took shape and one year after the start-up subsidy from the Ministry of Education, Culture and Science ended, our first publication can be read on the sites of De Persgroep, publisher of Trouw, Volkskrant and Parool.
Aan de plaatsing van Madeleine Roods verslag over ‘the making of‘ het grootste vrouwenportret ter wereld bij Amsterdam op de website van Het Parool, ging heel wat lobbyen, ontwikkelen, bewijzen-dat-het-kan en dapper volhouden vooraf. Dan kijk je toch anders tegen zo’n verhaal aan.
Met nieuwe plannen voor financiering in de maak, nieuwe specials, zoals die voor Writers Unlimited, in voorbereiding, is dit voorzichtige begin van samenwerking met De Persgroep Online een mooie opsteker. Het zijn immers zware tijden voor iedereen die met én cultuur én onafhankelijke journalistiek bezig is.
2013 wordt een jaar van de waarheid van het Cultureel Persbureau, maar december 2012 is alvast een hoopvolle opmaat.
Meer gaat zeker volgen.