Skip to content

BERNADETTE STOKVIS VERTREKT EINDE ZOMER ALS ZAKELIJK DIRECTEUR VAN MAAS THEATER EN DANS

THIS IS A PRESS RELEASE

Cultural organisations with a Cultural Membership can place their press releases on our site without restrictions. Participate too? Take a Cultural Membership.

Bernadette Stokvis vertrekt na 11 jaar dienstverband als zakelijk directeur van Maas theater en dans. Haar opvolger wordt binnenkort geworven.

Sinds 2013 is Stokvis zakelijk directeur bij Maas. Daarvoor was zij initiator, artistiek coördinator en later zakelijk directeur van Korzo Den Haag. Mede dankzij haar leiding is Maas een BIS-gezelschap en tevens het grootste theater- en dansgezelschap voor jeugd in Nederland geworden. Met ingang van de beleidsperiode 2025 – 2028 is Maas drie kunstplannen oud. In die periode heeft Maas een eigen signatuur ontwikkeld in fysiek theater en dans voor jeugd en daarmee een loyale achterban weten op te bouwen in Rotterdam, Nederland en daarbuiten.

Stokvis: “Hoewel ik weet dat ik het ook ontzettend ga missen, heb ik onlangs het besluit genomen om te stoppen als zakelijk directeur/bestuurder bij Maas. Samen met een bevlogen team begonnen we elf jaar geleden aan het bouwen van een groot en spraakmakend landelijk gezelschap voor jeugd en jongeren met een gastvrij eigen huis en podium in Rotterdam. Dat was een groot avontuur. We maakten fantasiewerelden met en voor kinderen, we ontwikkelden programma’s met en voor jongeren rond allerlei maatschappelijke thema’s en werkten aan verbeeldingskracht op scholen.

Dat leverde een schat aan ontroerende, verbazingwekkende en inspirerende ervaringen op die ik koester en voor geen goud had willen missen. Met een enorm gevoel van trots en liefde voor Maas en voor deze sector maak ik nu plaats voor een opvolger die samen met het huidige team het gezelschap en het podium de komende jaren nog relevanter en mooier maakt.”

Fred Wartna dankt Stokvis namens de Raad van Toezicht:

“De Raad van Toezicht is Bernadette Stokvis bijzonder erkentelijk voor haar tomeloze inzet voor Maas. Eerst en vooral op het zakelijke en financiële vlak creëerde zij de voorwaarden waaronder de artistieke ambities gerealiseerd konden worden. Daarnaast heeft zij Maas met Moniek Merkx vanaf het begin geleid en MAX, Siberia en Meekers tot een toonaangevend jeugdtheatergezelschap gesmeed.

Bernadette heeft de wisseling van de artistieke leiding naar René Geerlings en de coronaperiode bekwaam gemanaged en daarnaast Maas flink laten groeien. Aardig, belangstellend, consistent en altijd gericht op samenwerking  vertegenwoordigde ze Maas ook naar buiten toe. Bernadette droeg daarmee constructief bij aan het culturele netwerk van Rotterdam en het landelijke jeugdtheaterveld.”

one of our members

Members of Culture Press co-own our cooperative for a small monthly or annual fee, and may also contribute content to the site where appropriate. For members with an institutional membership, we offer the possibility of posting their press releases unabridged. Also want to become a member? You can. Please visit this pageView Author posts

Small Membership
175 / 12 Months
Especially for organisations with a turnover or grant of less than 250,000 per year.
No annoying banners
A premium newsletter
5 trial newsletter subscriptions
All our podcasts
Have your say on our policies
Insight into finances
Exclusive archives
Posting press releases yourself
Own mastodon account on our instance
Cultural Membership
360 / Year
For cultural organisations
No annoying banners
A premium newsletter
10 trial newsletter subscriptions
All our podcasts
Participate
Insight into finances
Exclusive archives
Posting press releases yourself
Own mastodon account on our instance
Collaboration
Private Membership
50 / Year
For natural persons and self-employed persons.
No annoying banners
A premium newsletter
All our podcasts
Have your say on our policies
Insight into finances
Exclusive archives
Own mastodon account on our instance
en_GBEnglish (UK)