Meteen naar de inhoud

‘Het huidige bruikleensysteem van musea leidt tot beslissingen gebaseerd op vooroordelen in plaats van feiten.’

Musea beheren vaak meer kunstobjecten dan zij kunnen tonen. Wat ze niet in de museumzalen kunnen laten zien, bewaren ze veilig in het depot. Collecties met bonte verzamelingen van objecten uit verschillende periodes vormen een groeiend probleem voor musea. Marketeers benadrukken de noodzaak van focus, een helder verhaal en sterke branding. Objecten die niet langer passen bij de nieuwe visie van het museum, lopen het risico voor altijd naar het depot verbannen te worden.

Gelukkig is er voor deze...

Je kunt nu inloggen om verder te lezen!

Welkom in het archief van Cultuurpers! Als lid heb je toegang tot alle, meer dan 3000 berichten die we sinds onze oprichting in 2009 hebben geplaatst!

(Recente berichten (jonger dan drie maanden) zijn voor iedereen te lezen, dankzij onze leden!)

Word lid, of log hieronder in:

Gemma Boon

Gemma Boon (1982) studeerde kunstgeschiedenis in Leiden en werkt en woont sinds 2010 in Twente. Sinds 1 september 2017 is zij de directeur van Museum No Hero, dat op 15 april 2018 zijn deuren opent voor het publiek. Dit museum in Delden (Overijssel) toont vijf eeuwen beeldende kunst uit vijf continenten.Bekijk alle berichten van deze auteur