Skip to content

Museums' first global Twitter campaign: The Cultural Press Agency is there and reports

1 september is het ‘Askacurator-dag’. Nu al meer dan honderd musea in nu al veertien landen zetten die dag hun curator aan de computer om vragen van internetgebruikers te beantwoorden. Het is een primeur. Nog nooit eerder was zo’n vragenuurtje wereldwijd te volgen, en nog nooit eerder kregen internetgebruikers toegang tot de mensen achter musea als het Tate Modern, Van Gogh, Guggenheim.

Het Cultureel Persbureau is erbij.Onze verslaggevers volgen de #hashtag, en zullen hoogtepunten signaleren, maar er ook bij zijn als het fout gaat. En we onderzoeken of het nou eigenlijk wel werkt, zo’n wereldwijde museumtwitter-dag.

Partners in de media-sector: dit verhaal kan geleverd worden in overleg. Ook in de planning van uw deadlines houden we rekening met de productie. Omdat de dag zich vooral in Europa en Amerika afspeelt, is voor een goed overzicht levering voor de papieren editie mogelijk op 2 september. Voor web-edities kunnen we eerder zijn.

U bepaalt zelf de prijs.

one of our members

Members of Culture Press co-own our cooperative for a small monthly or annual fee, and may also contribute content to the site where appropriate. For members with an institutional membership, we offer the possibility of posting their press releases unabridged. Also want to become a member? You can. Please visit this pageView Author posts

Small Cultural Membership
175 / 12 Months
For turnover less than 250,000 per year.
Posting press releases yourself
Cultural Membership
360 / Year
For cultural organisations
Posting press releases yourself
Collaboration
Private Membership
50 / Year
For natural persons and self-employed persons.
Exclusive archives
Own mastodon account on our instance
en_GBEnglish (UK)