Visitors to the film Napoleon, last Sunday at Ziggo Dome, who had thought of booking dinner in one of the intermissions, will get their money back. This was decided by the Holland Festival after a commotion arose on the internet, and beyond, about the caterer's lousy service, and the rather poor quality of what was on offer. Visitor Marc Veerkamp said the following on facebook:
“Het diner was een regelrechte blamage. De opzet was een buffet. Vrij karig, overigens. Er was nauwelijks capaciteit, met ellenlage wachtrijen als gevolg. Het eten dat we vanuit de rij konden zien zag er niet als €30,- uit. Een van de gelukkigen die al iets gescoord had noemde het ‘een prakkie’: een conimex achtige noodle-substantie van La Place. Veel eters zaten in het donker, een aantal tafels stond op plekken waar geen verlichting was en enkel één miniscuul lichtje op het tafelblad zorgde voor wat zichtbaarheid. Maar goed, veel mensen kwamen nauwelijks aan eten toe, ze stonden maar te wachten, onder andere veel 60-plussers.”
Mensen die wat van het prakje konden bemachtigen krijgen de helft van hun inleg terug. Bezoekers die, zoals Veerkamp, buiten een frietje gingen halen, krijgen al hun geld terug. Wij vinden dat heel tof van het Holland Festival, en netjes van de cateraar en de organisator.