Skip to content

Citymarketing maakt een stad van Nederland

Ze waren altijd een beetje het afvoerputje van marketingland: stadspromotiemensen of citymarketeers. Vooral kunst- en cultuurmarketeers zagen ze liever gaan dan komen, want het kost hun alleen maar geld. Leuk idee dus van Cultuurpers-partner ACMC om ze eens samen te brengen.

Inmiddels heeft Citymarketing namelijk de wind mee. Stadspromotie is hot, en heeft ontdekt waar de kracht ligt: buiten de eigen stadsgrenzen. Amsterdam zou Rotterdam het liefst inlijven als Amsterdam Harbour, en Holland Promotie ziet de havenstad al als het Architectuurdistrict, zoals Friesland het Nederlandse Lakedistrict wordt genoemd. Amsterdam is daarbij de gezellige binnenstad.

Al hadden Utrechters liever die naam gehad, met Amsterdam als leuke hoerenbuurt. Maar dat werkt ook niet meer, sinds de boel daar is gekuist.

We verzamelden de tweets:

Wijbrand Schaap

Cultural journalist since 1996. Worked as theatre critic, columnist and reporter for Algemeen Dagblad, Utrechts Nieuwsblad, Rotterdams Dagblad, Parool and regional newspapers through Associated Press Services. Interviews for TheaterMaker, Theatererkrant Magazine, Ons Erfdeel, Boekman. Podcast maker, likes to experiment with new media. Culture Press is called the brainchild I gave birth to in 2009. Life partner of Suzanne Brink roommate of Edje, Fonzie and Rufus. Search and find me on Mastodon.View Author posts

Small Cultural Membership
175 / 12 Months
For turnover less than 250,000 per year.
Posting press releases yourself
Cultural Membership
360 / Year
For cultural organisations
Posting press releases yourself
Collaboration
Private Membership
50 / Year
For natural persons and self-employed persons.
Exclusive archives
Own mastodon account on our instance
en_GBEnglish (UK)