Skip to content

Erik Whien

Afterword in TR8 foyer. Flnr: Brecht de Backer, Samuel D. Hunter and Erik Whien. photo: Wijbrand Schaap

Samuel D. Hunter's Proof of God at Theatre Rotterdam: "Since I'm a father, I have to be hopeful, I can't be cynical anymore."

“Wanneer je in Amerika twee kerels op het toneel zet, verwacht het publiek dat ze elkaar overhoop slaan, of neuken. In dit stuk gebeurt geen van beide, maar in het theater gaat het bijna altijd over twee mannen die aan het vechten of neuken zijn.” Legendarische woorden van Samuel D. Hunter. Hij schreef het stuk ‘A Case for the Existence… 

Romana Peace links ongoing slavery to her personal suffering

Respect voor de vele verzetsstrijders tegen slavernij verbindt Romana Vrede in ‘Tijd zal ons leren’ met woede over ‘het systeem’ waarin uitbuiting voortgaat, en met de pijnen in haar persoonlijk leven. Lokay, een tiener nog, vlucht van de plantage op Sint-Maarten, wordt opnieuw gevangen en fysiek gestraft door de witte eigenaar: een borst afgesneden, ze bloedde bijna dood in helse… 

Happy Days 02 © Sanne Peper

The illusion of happiness and love with Antoinette Jelgersma and Erik Whien

"Another happy day. He listens to me ...Another very happy day, he speaks to me." Life reduced to its essence, with Winnie towering womanishly above the human molehill for her final episode. Antoinette Jelgersma, in Happy Days under Erik Whien, portrays a more monty version of Winnie, one of the toughest stage roles, with a monologue sitting still... 

Comfort Birds

Goed rouwen om het verlies van een dierbare leidt niet naar Prozac of een zielenknijper. Integendeel, een beetje levenskunst helpt, zoals in ‘Verdriet is het ding met veren’ van Max Porter, Jacob Derwig en Erik Whien. Nadat vroeger eens een tragedie m’n familie trof, troostte ik me met het voorlezen van het prentenboek Kikker en het Vogeltje voor van Max… 

Erik Whien moves on the inclusion wave, in dialogue

Directeur Alida Dors zet bij Theater Rotterdam in op inclusie. Wat betekent dit voor een 44-jarige witte regisseur met groot succes met een traditioneel publiek, zoals nu met ‘Verdriet is het ding met veren’? Een vraaggesprek. “Het theater van Erik Whien draait om de mens. Om het hoofd en alles wat daarin gebeurt. Elk mens heeft gedachten, in de geest… 

Review Hebriana: Dead-end lives

Put three neurotic sisters with their mother hen and errant brothers-in-law together in a parental holiday villa with beautifully translated text by Las Norén and you're bound to get some nasty Scandinavian family stuff. But luckily there is the wafting acquaintance Axel, a convincing role by Mark Rietman. Already at the start of the performance with the tableau de la troupe alongside... 

Small Membership
175 / 12 Months
Especially for organisations with a turnover or grant of less than 250,000 per year.
No annoying banners
A premium newsletter
5 trial newsletter subscriptions
All our podcasts
Have your say on our policies
Insight into finances
Exclusive archives
Posting press releases yourself
Own mastodon account on our instance
Cultural Membership
360 / Year
For cultural organisations
No annoying banners
A premium newsletter
10 trial newsletter subscriptions
All our podcasts
Participate
Insight into finances
Exclusive archives
Posting press releases yourself
Own mastodon account on our instance
Collaboration
Private Membership
50 / Year
For natural persons and self-employed persons.
No annoying banners
A premium newsletter
All our podcasts
Have your say on our policies
Insight into finances
Exclusive archives
Own mastodon account on our instance
en_GBEnglish (UK)