Holland Festival: 4 ways to look to the future
Metropolis at Holland Festival: 4 ways to look at the future.
Metropolis at Holland Festival: 4 ways to look at the future.
Zonder de app op je smartphone M.U.R.S. bezoeken is een uitdaging. De voorstelling van het beruchte theatercollectief uit Barcelona is een commentaar op de manier waarop mensen via allerlei gadgets ongemerkt onderdeel worden van een door internationale bedrijven gerunde SMART-society. Doe je mee of niet? Valt er eigenlijk wel wat te kiezen? M.U.R.S. in Barcelona Volgens Jürgen Müller, een van…
Lately, you are inundated with predictions in the media about the increasing impact of artificial intelligence on our lives. Take for instance Nicholas Carr's book The Glass Cage, which analyses the revolutionary impact of new technology in the workplace. These are developments that have not passed Imagine programmers by. The 31st edition of the film festival, which...
Eindhoven is the Mecca of experimental electronica for a while every two years with the STRP Biennial. In the city of lights in Brabant, you can enjoy no less than nine days of leading dance acts. In addition, experimental performances explore the intersection between film, art and technology. Culture Press makes a preselection. Hypnotic dance swell The British Factory Floor has one foot in the past, but looks musically to the future. Their...
Eigenlijk is het nog veel te vroeg voor een recensie van Vulnicura. Björks nieuwe album laat zich niet in een paar dagen of luisterbeurten doorgronden. Maar omdat wél direct hoorbaar is dat hier iets bijzonders gebeurt, doe ik toch een poging deze nieuwe ontwikkeling in Björks kunstenaarschap te duiden. Björk is een artiest van wie ik ieder album met bovengemiddelde…
So I spent five minutes in singer-songwriter Patrick Watson's studio. He played a bit. Put his phone in the ashtray. Said something to his labrador. And I could look around quietly while he played. Behind me, in front of me. Below and above. Nothing like sitting at an artist's home while he plays. And he wasn't bothered...
“Iedereen heeft tegenwoordig een computer op zak (smartphone of glass) waarmee je per persoon over behoorlijke rekenkracht en communicatie technologie beschikt. Die rekenkracht en technologie kun je inzetten, om ge-augmenteerde elementen aan het entertainment toe te voegen.” Zomaar een reactie op een vraag. Van een theater. Omdat dat theater vooruit wil kijken: Hoe ziet het theater van de toekomst eruit? Die vraag…
What does a dissertation on a forgotten Victorian novelist have in common with a rushrelease from multinational Sony?
You must be logged in to post a comment.