Skip to content

breakdance

Soon - Rahi Rezvani

Dutch dance world back on stage in September with these performances

From small dance schools to large dance companies, the Dutch dance world is daring to expose itself on a stage again. Dance lovers can get back into the studios or theatres, or both, thanks to protocols, and bookings are being made enthusiastically as many performances are already sold out. After all, nothing beats dance art in the flesh. In the words of dance dramaturge Jochem Naafs: 'If you... 

More French-language rap please.

French is made for rap. Forget all that American-English mincing, listen to the rhythmic drone that good French-language rap offers. One of the possible benefits of a self-absorbed US and a post-Brexit Europe is that we might start hearing that beautiful language of our southern southern neighbours a bit more often. 'Speak French to me, darling!' Macron will be delighted. Wednesday... 

Stoffig Woo Hah! komt langzaam op gang, maar daarna is het publiek overdonderend gretig

Het hiphopfestival Woo Hah! barstte bij de vierde editie, vorig jaar, bijna uit de voegen. Voor de vijfde editie week het uit naar de Beekse Bergen in Hilvarenbeek. We liepen er een dag rond. ‘Maak die cirkel groter, maak ‘m groter! Grooooter!’. Aan het woord de Nederlandse hitlijstbestormer Ronnie Flex. Ken je hem niet van zijn gigantische hits, dan wel… 

'Kata' shows at @hollandfestival how inspiring a peaceful fight can be (review)

What a grandiose invention to think of breakdance as martial arts dance! In a sense, of course, it has been so from the beginning. Young people in New York's poor neighbourhoods developed their spectacular dance techniques in the 1980s. These were a means for them to express themselves in their own unique way. This was a necessity of life in a society that... 

Touching each other is taboo. Anne Nguyen brings breakdance and capoeira, vulnerable men and video games in Kata @hollandfestival

In Kata, the latest work by French breaker and choreographer Anne Nguyen, hip-hop men transcend the clichés of hip-hop. Toughness, untouchability and the usual frontal relationship with the audience are exchanged for indirect gestures, delayed effects, diagonals and laterals, double entendres and irony. Nguyen, herself an adept practitioner of capoeira, ming chun and breakdance, challenges her dancers to use their... 

In the theatre, all fear disappears

Ik heb even getwijfeld of ik wel verslag zou doen van de theaterworkshop die maandag 9 november, in het kader van Dancing on the Edge, door Koon Theatre aan Syrische vluchtelingen werd aangeboden. Tijdens de workshop bereiden de vluchtelingen een korte presentatie voor die vrijdag 13 november, voorafgaand aan de theatervoorstelling Above Zero, in Stadsschouwburg Utrecht wordt getoond. De reden… 

Red, Yellow and Blue (foto: Bob Karman)

Isabelle Beernaert heeft succes. Vier redenen waarom het niet alleen aan SYTYCD ligt.

Het gaat helemaal niet zo goed met de danskunst, zegt men. Ik sprak een dansmarketeer die me vertelde dat de zalen vaak maar voor een kwart vol zitten. En dat geldt dan ook voor dansmakers die een  Oscar voor de dans hebben gewonnen. Waar wel veel publiek op afkomt, zijn sprookjes. En Isabelle Beernaert.

Wat verklaart het succes van deze Belgische choreografe?

I Like To Watch Too is a must for keeping the performing arts in the Netherlands young and fresh

Een man en een vrouw dansen gepassioneerd in de hal van Paradiso. Zo’n experimentele dansperformance is ongewoon voor het Amsterdamse poppaleis. Toch is het festival I Like To Watch Too hier goed op zijn plaats. Veel mensen voelen een drempel tegenover dit soort optredens, maar hier heerst precies de goede ‘in- en uitloopsfeer’ om avant-gardekunst tot iets te maken waar je gewoon naar kunt kijken en dat altijd wel iets in je losmaakt.

Pure camp met een enorme theatrale intelligentie in (M)IMOSA, waarin vier flamboyante drag queens om aandacht vragen

Maniakaal galoppeert ze over het podium, stampend als Michael Flatley on crack. Graatmager en met ontbloot bovenlijf raast Marlene Monteiro Freitas tapdansend in de rondte. Ze knijpt in haar tieten en trekt handenvol (nep)haar uit haar scalp. “My name is Mimosa Ferrara,” hijgt ze dreigend, terwijl haar zwarte legging van haar kont zakt en vlak boven de schaamstreek blijft hangen.… 

Small Membership
175 / 12 Months
Especially for organisations with a turnover or grant of less than 250,000 per year.
No annoying banners
A premium newsletter
5 trial newsletter subscriptions
All our podcasts
Have your say on our policies
Insight into finances
Exclusive archives
Posting press releases yourself
Own mastodon account on our instance
Cultural Membership
360 / Year
For cultural organisations
No annoying banners
A premium newsletter
10 trial newsletter subscriptions
All our podcasts
Participate
Insight into finances
Exclusive archives
Posting press releases yourself
Own mastodon account on our instance
Collaboration
Private Membership
50 / Year
For natural persons and self-employed persons.
No annoying banners
A premium newsletter
All our podcasts
Have your say on our policies
Insight into finances
Exclusive archives
Own mastodon account on our instance
en_GBEnglish (UK)