Communiqué de presse 20 septembre 2024 : Winfred Voordendag directeur commercial par intérim Maas théâtre et danse.

CECI EST UN COMMUNIQUÉ DE PRESSE

Les organisations culturelles titulaires d'une adhésion culturelle peuvent placer leurs communiqués de presse sur notre site sans restriction. Participer aussi ? Prends une adhésion culturelle.

Winfred Voordendag neemt per 1 november 2024 het zakelijk directeurschap ad interim over van vertrekkend directeur Bernadette Stokvis. Winfred werkt al 25 jaar als zakelijk leider of directeur in de kunstensector en kijkt er naar uit om aan de slag te gaan bij Maas.

Cobi van Beek, voorzitter van de Raad van Toezicht van Maas theater en dans, over de aanstelling:

“Maas is in beweging. Dat is het altijd al geweest en dat zal hopelijk altijd zo blijven. Het vooralsnog hooggewaardeerde kunstenplan wordt de komende tijd verder uitgewerkt. De keuze voor een interim zakelijk directeur-bestuurder geeft ons meer tijd om enerzijds de uitwerking en de ontwikkeling door te laten gaan. Anderzijds geeft het ons meer tijd om op zoek te gaan naar een vaste zakelijk directeur-bestuurder, passend bij de invulling van de plannen en wensen voor de komende jaren.

De RvT is verheugd dat Winfred op ons pad is gekomen. Hij begrijpt als geen ander wat er nodig is om de organisatie verder te brengen. Samen met de artistieke directie staat er voor de komende periode een stevige leiding, die aan een maatschappelijk zeer relevante koers werkt.”

Winfred Voordendag werkt al zo’n 25 jaar als zakelijk leider of zakelijk directeur in de kunstensector. Zowel bij wat grotere organisaties als Schouwburg Kunstmin, Toneelgroep Amsterdam, Kröller-Müller Museum en BNNVARA, als bij plekken waar ontwikkeling en talentontwikkeling belangrijk zijn: Gasthuis Frascati Amsterdam, Operadagen Rotterdam, Theater aan de Rijn Arnhem, Nederlandse Dansdagen in Maastricht en Korzo in Den Haag.

De laatste drie jaar werkt hij als freelancer met een gemengde praktijk waarin interim opdrachten en executive search opdrachten de grootste elementen zijn. Daarnaast adviseert hij overheden, begeleidt hij kunstenaars en zakelijk leiders en zit hij commissies voor die over projectsubsidies adviseren.

Winfred woont sinds 1998 in Rotterdam, in het Oude Westen, en kijkt er tevens naar uit weer dicht bij huis te werken vanaf 1 november:

“Ik zie er echt naar uit om de komende tijd bij Maas theater en dans aan de slag te gaan en voort te zetten wat de afgelopen jaren zo sterk en met veel bezieling is opgezet en uitgebouwd aan de Müllerpier.

Voor veel kinderen, ook die van mij, horen voorstellingen van Maas tot de eerste, en daardoor het langst gekoesterde, theaterervaringen. De nieuwe wegen die nu worden ingeslagen met het gezelschap en het podium vind ik spannend en relevant. Ik hoop daarvan te leren en ook eraan bij te dragen dat de plannen op de best mogelijke manier tot uitvoering kunnen komen.”