Meteen naar de inhoud

‘Wat doet die drol op uw sokkel?’ Musea nemen opnieuw voortrekkersrol op sociale netwerken met ‘ask a curator’

Paul McCarthy - Shit pile (2007)

In februari van dit jaar kon je al wereldwijd musea aan je twitterlijstjes toevoegen dankzij #followamueum, en nu hebben ze weer een nieuw ding bedacht. Het is nooit vertoond, en heel simpel. Op 1 september a.s. Kan iedereen, waar ook ter wereld, vragen stellen aan mensen met verstand van kunst. Enige voorwaarde: dat je op twitter zit en weet waar de ‘hekje’-toets zit. Want met de ‘hashtag’ #askacurator stel je je vraag aan een museumdirtecteur of tentoonstellingsmaker, en door via de zoekfunctie op de twitterwebsite, of in een twitterprogramma als Tweetdeck, te zoeken naar datzelfde #askacurator, kun je iedereen met zo’n vraag volgen, en ook de antwoorden bijhouden.

Musea zijn wereldwijd al een tijdje goed bezig op twitter, al zijn de Nederlandse musea nog wat aan het aarzelen. Immers: het is best lastig om in je eentje iets te bedenken met social media. Maar ook hier blijkt de kracht van de crowds: hoe meer gelijkgestemden meedoen, hoe groter de kans is dat er een briljant idee opduikt. En dit zou er zomaar eens 1 kunnen zijn.
Meer informatie.

1 reacties op “‘Wat doet die drol op uw sokkel?’ Musea nemen opnieuw voortrekkersrol op sociale netwerken met ‘ask a curator’”

  1. Vooralsnog doet van de Nederlandse musea alleen nog @museumboerhaave mee. We hopen natuurlijk dat er veel meer Nederlandse musea zullen aansluiten!

Reacties zijn gesloten.

een van onze leden

Leden van Cultuurpers zijn voor een klein bedrag per maand of per jaar mede-eigenaar van onze coöperatie, en mogen in voorkomende gevallen ook inhoudelijk bijdragen aan de site. Voor leden met een instellingslidmaatschap bieden we de mogelijkheid om hun persberichten onverkort door te plaatsen. Ook lid worden? Dat kan. Kijk op deze paginaBekijk alle berichten van deze auteur

Klein Lidmaatschap
175€ / 12 Maanden
Speciaal voor organisaties met een omzet  of subsidie van minder dan 250.000 per jaar.
Geen storende banners
Een premium nieuwsbrief
5 proefabonnementen op de nieuwsbrief
Al onze podcasts
Meepraten over ons beleid
Inzage in de financiën
Exclusieve archieven
Zelf persberichten (laten) plaatsen
Eigen mastodon account op onze instance
Groot Lidmaatschap
360€ / Jaren
Voor culturele organisaties
Geen storende banners
Een premium Nieuwsbrief
10 proefabonnementen op de nieuwsbrief
Al onze podcasts
Meepraten
Inzage in financiën
Exclusieve archieven
Zelf persberichten (laten) plaatsen
Eigen mastodon-account op onze instance
Samenwerking
Privé Lidmaatschap
50€ / Jaren
Voor natuurlijke personen en zzp’ers.
Geen storende banners
Een premium nieuwsbrief
Al onze podcasts
Meepraten over ons beleid
Inzage in de financiën
Exclusieve archieven
Eigen mastodon account op onze instance
nl_NLNederlands