Meteen naar de inhoud

De eerste wereldwijde twitteractie van musea: Het Cultureel Persbureau is erbij en maakt reportage

1 september is het ‘Askacurator-dag’. Nu al meer dan honderd musea in nu al veertien landen zetten die dag hun curator aan de computer om vragen van internetgebruikers te beantwoorden. Het is een primeur. Nog nooit eerder was zo’n vragenuurtje wereldwijd te volgen, en nog nooit eerder kregen internetgebruikers toegang tot de mensen achter musea als het Tate Modern, Van Gogh, Guggenheim.

Het Cultureel Persbureau is erbij.Onze verslaggevers volgen de #hashtag, en zullen hoogtepunten signaleren, maar er ook bij zijn als het fout gaat. En we onderzoeken of het nou eigenlijk wel werkt, zo’n wereldwijde museumtwitter-dag.

Partners in de media-sector: dit verhaal kan geleverd worden in overleg. Ook in de planning van uw deadlines houden we rekening met de productie. Omdat de dag zich vooral in Europa en Amerika afspeelt, is voor een goed overzicht levering voor de papieren editie mogelijk op 2 september. Voor web-edities kunnen we eerder zijn.

U bepaalt zelf de prijs.

een van onze leden

Leden van Cultuurpers zijn voor een klein bedrag per maand of per jaar mede-eigenaar van onze coöperatie, en mogen in voorkomende gevallen ook inhoudelijk bijdragen aan de site. Voor leden met een instellingslidmaatschap bieden we de mogelijkheid om hun persberichten onverkort door te plaatsen. Ook lid worden? Dat kan. Kijk op deze paginaBekijk alle berichten van deze auteur