De Duitse redding in Hollanse nood

Het Concertgebouw Amsterdam heeft een eerste ‘partner’ gevonden in het grote kapitaalkrachtige bedrijfsleven. Hiermee voldoet Nederlands wereldberoemde kroonjuweel aan de wens van het Kabinet-Rutte om meer geld ‘uit de markt’ te halen. De kapitaalkrachtige partij die is gevonden komt overigens niet uit Nederland, maar uit Duitsland:

Elke ochtend ons nieuws in je mailbox?

Wanneer je lid wordt kun je elke dag een update in de mail krijgen, met onze laatste berichten.

Word ook lid, door HIER te klikken!


Al lid? Login

Voor je verder leest...

Inmiddels zijn al bijna 300 mensen met een hart voor kunst lid. We groeien snel! Alleen dankzij onze leden kunnen we dit soort verhalen blijven vertellen.

Word ook lid, door HIER te klikken!

“Met ingang van 1 januari 2011 gaan Deutsche Bank en Het Concertgebouw NV een exclusief partnership aan voor een periode van ten minste 5 jaar.”

Het persbericht meldt verder:

“Daarmee verbindt Deutsche Bank zich tevens als corporate partner aan het 125-jarig jubileum van Het Concertgebouw in 2013.

De samenwerking wordt vandaag door beide directies bezegeld door het ondertekenen van een samenwerkingsovereenkomst. Het is voor het eerst in zijn geschiedenis dat Het Concertgebouw een corporate partner aan zijn zijde vindt.

Het partnership tussen Het Concertgebouw en Deutsche Bank richt zich met name op de bijzondere activiteiten die Het Concertgebouw sinds tien jaar ontwikkelt op het gebied van educatie en participatie. Ook zal worden ingezet op de ontwikkeling van jong talent, onder meer door het instellen van de Deutsche Bank Young Talent Award.

De missie van Deutsche Bank, ‘Passion to Perform’, sluit naadloos aan bij die van Het Concertgebouw: ‘Mensen verrijken met de mooiste muziek’. Het corporate partnership stelt Deutsche Bank in staat haar wens tot het uitdragen van maatschappelijke verantwoordelijkheid verder vorm te geven.

Het Concertgebouw, in 1888 ontstaan uit een initiatief van vooraanstaande Amsterdamse burgers, wordt voor 95% gefinancierd met private gelden. Dit is mede mogelijk dankzij een nauwe samenwerking met het bedrijfsleven en de ondersteuning door particulieren. De samenwerking met Deutsche Bank past uitstekend in deze traditie. Voor andere bedrijven blijft volop ruimte bestaan hun naam als sponsor te verbinden aan concerten, series en festivals uit de Eigen Programmering van Het Concertgebouw.

Deutsche Bank, die als financiële dienstverlener al bijna een eeuw banden onderhoudt met Nederland, is sinds april 2010  de vierde zakenbank van Nederland. De bank heeft een traditie in het ondersteunen van cultuur en muziek vanuit de filosofie dat ‘creativiteit en inspiratie de geest openstelt voor innovatieve oplossingen’. Zo ondersteunt Deutsche Bank al 20 jaar de Berliner Philharmoniker, een (sinds 2002 exclusieve) relatie die het orkest in staat heeft gesteld een wereldwijd voorbeeldstellend educatie- en participatieprogramma te ontwikkelen.

De langjarige samenwerking die Het Concertgebouw en Deutsche Bank vandaag met elkaar aangaan, past in de rijke traditie die beide partners -onafhankelijk van elkaar- kennen.”