Skip to content

Sensorium: see, hear, feel, smell and dance!

Hoe breng je kinderen in beweging? Hoe stimuleer je hun creativiteit? Hoe leren kinderen dansen als ze weinig ervaring hebben met dans, of andere expressieve kunstzinnige uitingen? ICKamsterdam ontwikkelt hiervoor een toolkit voor dansdocenten in het basisonderwijs: Sensorium. Door de verschillende zintuigen te prikkelen - ogen, oren, tast en neus - wordt het lichaam uitgenodigd te reageren met beweging. 
Ik ben in een repetitieruimte in Amsterdam-West. Samen met een groep andere dansers sta ik ...

You can now log in to continue reading!

Welcome to the Culture Press archive! As a member, you have access to all, over 4,000 posts we have made since our inception in 2009!

(Recent posts (less than three months old) are available for all to read, thanks to our members!)

Become a member, or log in below:

Jacqueline de Kuijper

Jacqueline de Kuijper

Jacqueline de Kuijper is a dance scientist and co-founder of Change Your Rhythm, a consultancy that aims to increase employee well-being through movement in the workplace. Her interests include the importance of movement for cognitive and mental well-being and the relevance of dance to society.View Author posts

Hoe breng je kinderen in beweging? Hoe stimuleer je hun creativiteit? Hoe leren kinderen dansen als ze weinig ervaring hebben met dans, of andere expressieve kunstzinnige uitingen? ICKamsterdam ontwikkelt hiervoor een toolkit voor dansdocenten in het basisonderwijs: Sensorium. Door de verschillende zintuigen te prikkelen - ogen, oren, tast en neus - wordt het lichaam uitgenodigd te reageren met beweging. 
Ik ben in een repetitieruimte in Amsterdam-West. Samen met een groep andere dansers sta ik ...

You can now log in to continue reading!

Welcome to the Culture Press archive! As a member, you have access to all, over 4,000 posts we have made since our inception in 2009!

(Recent posts (less than three months old) are available for all to read, thanks to our members!)

Become a member, or log in below:

en_GBEnglish (UK)