Ga naar de inhoud

Amsterdam Museum lanceert campagne ‘This City is a Museum’

DIT IS EEN PERSBERICHT

Culturele organisaties met een Cultureel Lidmaatschap kunnen hun persberichten onverkort door (laten) plaatsen op onze site. Ook meedoen? Neem een Cultureel Lidmaatschap.

Het Amsterdam Museum lanceert in september en oktober 2024 de corporate campagne This city is a museum. Met de campagne plaatst het Amsterdamse stadsmuseum de hele stad op een voetstuk en brengt het een eerbetoon aan Amsterdam dat vanaf 27 oktober haar 750-jarige bestaan gaat vieren.

Heel Amsterdam heeft museale waarde

“Met onze campagne This city is a museum nodigt het Amsterdam Museum het publiek uit om met andere ogen naar Amsterdam te kijken. Onze boodschap is dat alles wat de stad voortbrengt museale waarde kan hebben en te vinden is in het Amsterdam Museum. Als museum beheren we een collectie van ruim 100.000 objecten uit circa acht eeuwen Amsterdamse geschiedenis. Bij ons kun je terecht voor 17e-eeuwse groepsportretten én de trouwringen van het eerste echtpaar van gelijk geslacht ter wereld in 2001. Voor historisch erfgoed én voor kunst van hedendaagse makers. Kortom – we bieden een dynamisch programma, waarin iedereen die van Amsterdam houdt iets bijzonders kan vinden. Bovendien brengen we met de campagne ook een eerbetoon aan de stad ter gelegenheid van het 750-jarig bestaan van de stad op 27 oktober 2025″, aldus Maurice Seleky, hoofd communicatie en marketing van het Amsterdam Museum.

In heel Amsterdam zichtbaar

De museale campagne bestaat uit uitgebreide out-of-home, advertenties voor print, digital en social, PR, merchandise en een nieuwe brand video. In september en oktober 2024 is de campagne op zo’n 900 plekken in Amsterdam te zien. Op de affiches zijn naast de hoofdboodschap ‘This city is a museum… and you can find it here’ ook statements te lezen over Amsterdam als ‘This city writes history… and you can find it here’ en ‘This city makes art… and you can find it here’.

De campagneaffiches leggen de nadruk op typografie en copy met als beeld een grote QR-code waarmee het publiek landt op een speciale campagnepagina. Hier maakt de bezoeker op een laagdrempelige manier kennis met het Amsterdam Museum. De campagne wordt uitgevoerd in Nederlands en Engels.

Seleky: “In de brand video laten we bijzondere objecten uit de collectie van het Amsterdam Museum zien. We hebben de campagne inhouse ontwikkeld met ons team communicatie en marketing in samenwerking met art director Isabelle Vaverka. Zij heeft met ontwerper Hamid Sallali de visuele identiteit ontwikkeld waarmee het Amsterdam Museum in 2023 een Red Dot Design Prize won en die in 2024 werd genomineerd voor een European Design Award.”

Over het Amsterdam Museum

Het Amsterdam Museum, het officiële stadsmuseum van Amsterdam, is opgericht in 1926. Het museum beheert de collectie van de stad Amsterdam, bestaande uit meer dan 100.000 objecten. De hoofdlocatie van het museum, het monumentale Burgerweeshuis op de Kalverstraat in de historische binnenstad, wordt op dit moment gerenoveerd zodat het Amsterdam Museum ook in de toekomst zijn museale taken volwaardig kan uitvoeren.

Tot 2028 vindt het Amsterdam Museum zijn tijdelijke thuis aan de Amstel 51 waar het zijn topstukken toont en tentoonstellingen en evenementen organiseert. Daarnaast organiseert het stadsmuseum tentoonstellingen en evenementen in Huis Willet-Holthuysen en bij diverse partners door de hele stad.

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

een van onze leden

Leden van Cultuurpers zijn voor een klein bedrag per maand of per jaar mede-eigenaar van onze coöperatie, en mogen in voorkomende gevallen ook inhoudelijk bijdragen aan de site. Voor leden met een instellingslidmaatschap bieden we de mogelijkheid om hun persberichten onverkort door te plaatsen. Ook lid worden? Dat kan. Kijk op deze paginaView Author posts

Klein Lidmaatschap
175 / 12 Maanden
Speciaal voor organisaties met een omzet  of subsidie van minder dan 250.000 per jaar.
Geen storende banners
Een premium nieuwsbrief
5 proefabonnementen op de nieuwsbrief
Al onze podcasts
Meepraten over ons beleid
Inzage in de financiën
Exclusieve archieven
Zelf persberichten (laten) plaatsen
Eigen mastodon account op onze instance
Cultureel Lidmaatschap
360 / Jaar
Voor culturele organisaties
Geen storende banners
Een premium Nieuwsbrief
10 proefabonnementen op de nieuwsbrief
Al onze podcasts
Meepraten
Inzage in financiën
Exclusieve archieven
Zelf persberichten (laten) plaatsen
Eigen mastodon-account op onze instance
Samenwerking
Privé Lidmaatschap
50 / Jaar
Voor natuurlijke personen en zzp’ers.
Geen storende banners
Een premium nieuwsbrief
Al onze podcasts
Meepraten over ons beleid
Inzage in de financiën
Exclusieve archieven
Eigen mastodon account op onze instance
nl_NLNederlands