Skip to content

Daily Paper donates football kits to Amsterdam Museum

THIS IS A PRESS RELEASE

Cultural organisations with a Cultural Membership can place their press releases on our site without restrictions. Participate too? Take a Cultural Membership.

Vanaf donderdag 10 augustus is in het Amsterdam Museum het ‘derde tenue’ en de pre-match wear te zien die het Amsterdamse modemerk Daily Paper het afgelopen seizoen samen met adidas ontwierp voor voetbalclub Ajax. In dat kader is het Amsterdam Museum aan de Amstel van donderdag 10 t/m zondag 13 augustus gratis geopend voor dragers van Daily Paper-items.
 

imageimage

Daily Paper, adidas en Ajax – Derde tenue bestaande uit jersey en shorts, seizoen 2022/2023.
Collectie toegevoegd aan Panorama Amsterdam
Te zien is het derde tenue dat de unieke straatvoetbalcultuur van Amsterdam en haar gouden generatie viert. De pre-match tenues worden ook getoond. Rode draad in deze pre-match wear is de op Oost-Afrikaans kralenwerk geïnspireerde print in de Pan-Afrikaanse kleuren rood, zwart en groen, die de cultureel diverse identiteit van Amsterdam weerspiegelen. Het derde en de pre-match tenues worden onderdeel van Panorama Amsterdam, de vaste collectie in het Amsterdam Museum aan de Amstel.

image

Daily Paper, adidas en Ajax – Pre-match tenue, bestaand uit jersey en broekje, seizoen 2022/2023.
Eerbetoon aan Amsterdam
‘Het derde tenue viert de unieke Amsterdamse straatvoetbalcultuur en accentueert hiermee de impact op de saamhorigheid en gemeenschap in de stad’, aldus Daily Paper. Het gouden shirt is voorzien van de meest prominente straatvoetbalvelden van Amsterdam. Het is een ode aan de plekken waar voor velen de liefde voor voetbal begon. Pleinen zoals het Balboaplein (waar spelers als Gerald Vanenburg en Frank Rijkaard leerden spelen), het Zaandammerplein en het Nigel de Jongplein (onlangs hernoemd naar Abdelhak Nouri) staan ​​op het shirt. Ook verwijzingen als het wapen van Amsterdam, het stichtingsjaar 1275 en alternatieve namen voor Amsterdam als ‘Mokum’ en ‘Damsko’ maken de collectie tot een eerbetoon aan de stad.
Vooruitstrevend kledingmerk
‘Daily Paper is één van de meest toonaangevende modestemmen van de afgelopen jaren,’ aldus Roberto Luis Martins, curator Mode en Populaire Cultuur bij het Amsterdam Museum. ‘Dit Amsterdamse merk geeft vorm aan een internationale generatie: niet alleen op het gebied van mode en stijl, maar ook op het gebied van ondernemerschap en hun betrokken community-based insteek. Het merk blijft trouw aan zijn Amsterdamse roots. De samenwerking met Ajax is daar een symbolische uiting van. Deze tenues zijn daarom een prachtige aanvulling voor de collectie van het Amsterdam Museum.’

imageimage<

Daily Paper, adidas en Ajax – Pre-match trainingspak, bestaand uit vest en trainingsbroek, seizoen 2022/2023.
Gratis toegang
Om fans van Daily Paper de geschonken tenues te laten bekijken, krijgen dragers van Daily Paper-items van donderdag 10 t/m zondag 13 augustus gratis toegang tot het Amsterdam Museum aan de Amstel. Tickets voor het Amsterdam Museum zijn te reserveren via amsterdammuseum.nl.

one of our members

Members of Culture Press co-own our cooperative for a small monthly or annual fee, and may also contribute content to the site where appropriate. For members with an institutional membership, we offer the possibility of posting their press releases unabridged. Also want to become a member? You can. Please visit this pageView Author posts

Small Membership
175€ / 12 Months
Especially for organisations with a turnover or grant of less than 250,000 per year.
No annoying banners
A premium newsletter
5 trial newsletter subscriptions
All our podcasts
Have your say on our policies
Insight into finances
Exclusive archives
Posting press releases yourself
Own mastodon account on our instance
Cultural Membership
360€ / Year
For cultural organisations
No annoying banners
A premium newsletter
10 trial newsletter subscriptions
All our podcasts
Participate
Insight into finances
Exclusive archives
Posting press releases yourself
Own mastodon account on our instance
Collaboration
Private Membership
50€ / Year
For natural persons and self-employed persons.
No annoying banners
A premium newsletter
All our podcasts
Have your say on our policies
Insight into finances
Exclusive archives
Own mastodon account on our instance
en_GBEnglish (UK)