marathon
Onvergetelijk mooie toneelversie van Man zonder Eigenschappen krijgt onverdiend toetje van Yves Petry #hf12
Misschien is het ook gewoon een verkeerde keuze om deel drie direct na afloop van de eerste twee delen te zien. Misschien dat je na een dagje je of wat bezinken de tekst van Petry wél kunt waarderen, op zijn eigen merites. Stelt u zich een driesterrendiner voor. Een zinnenstrelende aaneenschakeling van kleine en middelgrote gerechten, bereid met de…
The Young Makers Marathon: from the beautifully absurd Parkin’son to the claustrophobia of Cow’s Theory
The Young Makers Marathon For Your Eyes Only at Springdance features performances by students from the influential dance academies School voor Nieuwe Dans Ontwikkeling (The Netherlands) and P.A.R.T.S. (Belgium). I had the pleaure to see two of them. Cow’s Theory by Cecila Lisa Eliceche (P.A.R.T.S.) is a hyperintense piece of contact dance. Three female performers move at super slow pace,…
5 uur durende marathon Romeinse Tragedies favoriet bij toeschouwers Toneelgroep Amsterdam
Foto: jan Versweyveld We waren er wat mild ironisch over, maar petje af, inmiddels voor de pr-afdeling van Toneelgroep Amsterdam en de toeschouwers, die opvallend goed reageerden op de ‘kies de reprise’-actie die het gezelschap een paar weken terug lanceerde. We hebben de harde cijfers die we vreesden nooit te zullen zien. En die zijn geloofwaardig. We citeren het persbericht:…
IDFA 2010 – Stand van de sterren dubbele winnaar
Leonard Retel Helmrich’s Stand van de sterren is tweevoudig winnaar van het Amsterdamse documentairefestival IDFA. Tijdens de prijsuitreiking in het Tuschinski theater werd bekend gemaakt dat dit dynamische en poëtische portret van een arme Indonesische familie niet alleen de VPRO IDFA Award voor beste lange documentaire heeft gewonnen, maar ook (door een andere jury) was uitgekozen als beste van de…
Oerol dient zich aan. Concurrentie voor Holland Festival op de schaarse kunstpagina’s in Festivalland #hf10
Het Marathon-effect is bekend: zet toeschouwers een halve dag of langer bij elkaar in een theater, bij voorkeur op ongemakkelijke stoelen, en lever ze over aan een stuk of wat acteurs met een toneelstuk. Succes lijkt verzekerd, en dat wisten de oude Grieken al. Dat er dus geen wanklank zou zijn rondom het monsterproject I Demoni, de Dostojevski-bewerking van Peter…
Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.