Meteen naar de inhoud

Red Bull: de ideale powerboost voor kwijnende musea?

"Als 1 iemand kan bewijzen dat door samenwerking met Red Bull een zestiende-eeuws schilderij verdunt of van de muur afvalt, dan stop ik er per ommegaande mee.” Edwin Jacobs, directer van het Centraal Museum Utrecht, opende zijn deuren voor de frisdrankfabrikant. Onder de noemer ‘Art of Can’ exposeert het museum kunstwerken gemaakt van Red Bull-blikjes. “Red Bull geeft je vleugels, het Centraal Museum doet je zweven.”
“Ik wist vanaf de eerste seconde dat er maar één reden is om iets met deze par...

Je kunt nu inloggen om verder te lezen!

Welkom in het archief van Cultuurpers! Als lid heb je toegang tot alle, meer dan 3000 berichten die we sinds onze oprichting in 2009 hebben geplaatst!

(Recente berichten (jonger dan drie maanden) zijn voor iedereen te lezen, dankzij onze leden!)

Word lid, of log hieronder in:

een van onze leden

Leden van Cultuurpers zijn voor een klein bedrag per maand of per jaar mede-eigenaar van onze coöperatie, en mogen in voorkomende gevallen ook inhoudelijk bijdragen aan de site. Voor leden met een instellingslidmaatschap bieden we de mogelijkheid om hun persberichten onverkort door te plaatsen. Ook lid worden? Dat kan. Kijk op deze paginaBekijk alle berichten van deze auteur