Leuk kunnen schrijven is fijn, maar de journalisten van Cultuurpers kunnen meer. Ze hebben gestudeerd voor kunstkenner, hebben duizenden uren doorgebracht in zaaltjes en hallen waar zelfs u het bestaan nog niet van wist en beschikken over een enorme gedrevenheid. Hoe anders kan deze website bestaan?

We willen deze kennis met u delen. Op meer manieren dan alleen via deze website, of met de nieuwsbrief die een selecte groep kijkers ontvangt. We bieden een programma, dat bestaat uit webinars, live bijeenkomsten en schriftelijke cursussen. We verwachten dat die boeiend kunnen zijn voor meer dan alleen ons kringetje van journalisten.

De komende tijd presenteren we een programma van leermomenten voor belangstellenden. Er verschijnen natuurlijk ook artikelen over die onderwerpen. Maar meer nog dan dat zijn we benieuwd naar de belangstelling die u heeft voor de onderwerpen.

Het eerste lijstje onderwerpen vindt u hier:

Recenseren is dood. Leve de nieuwe kunstbespreking!

Uit onderzoek blijkt dat recensies heel erg horen bij ‘oude media’. De krant of het tijdschrift geeft een mening, en die mening telt voor de lezers die geinteresseerd zijn in dat specifieke kunstwerk. Maar krantenlezers zijn er steeds minder, en online recensies zijn zo talrijk geworden, dat het publiek er geen boodschap meer aan heeft. We kunnen u vertellen hoe u het culturele debat toch van waardevolle informatie kunt voorzien.

Eerlijkheid duurt het langst. Waarom culturele instellingen kritische journalistiek moeten steunen.

Als marketeer leer je dat goed nieuws klanten trekt. Dat is misschien zo in een wereld waarin een paar media het beeld bepalen. In een wereld waarin iedereen het beeld bepaalt val je heel snel door de mand wanneer je een goed-nieuwsshow houdt. Daarom heb je de kennis van journalisten nodig, en de betrouwbaarheid die hun kritische houding oplevert.

Voor je verder leest...

Blij met dit verhaal? Klik dan op 'like' en maak Facebook rijk.

Of:


Klik op 'lid worden' en maak Cultuurpers sterk.

Massamarketing faalt. Waarom kleine doelgroepen goud waard zijn.

Marketing wordt steeds meer een kwestie van kleine doelgroepen, en mensen die heel goed geïnformeerd zijn. Hoe houd je die groepen geïnformeerd en betrokken? We hebben daar inmiddels jaren ervaring mee.

De coöperatie: duurzame culturele crowdfunding

Crowdfunding leek het ei van Columbus, maar steeds vaker staat de moeite die het kost om geld bij elkaar te krijgen in geen verhouding tot de opbrengst. En bovendien:”het werkt alleen voor initiatieven met een korte looptijd. De coöperatieve vereniging biedt een mogelijkheid om je financiering ook veilig te stellen voor de lange termijn. Cultuurpers is zelf zo’n coöperatie.

In de poll kunt u alvast aangeven waar uw nieuwsgierigheid het meest naar uitgaat. Reageer!

online poll by Opinion Stage