Vice kennen we allemaal al. Het is de schrik van ieder al dan niet online medium dat zich op jongerencultuur richt, want met een wereldwijd netwerk en flink wat Amerikaanse dollars is het geen beginnen aan om daar iets naast te zetten. Live Nation kennen we ook al. Als je tenminste weleens een concert bezoekt is de kans groot dat Live Nation erachter zit. Sterker nog: alle indies zijn er zo’n beetje uitgeconcurreerd.
En die twee gaan nu samenwerken. Het nieuwsnetwerk van Vice en het geweldige, of liever overweldigende live-aanbod van Livenation worden samengeprakt en uitgesmeerd over het internet, al uw mobieltjes en de televisie. Een kanaal, een site, een socialmedia-offensief dat we nog nooit eerder hebben gezien.
Dit zeggen ze erover: “We saw this big white space for news and we saw an even bigger white space for music, and what we like are challenges. … We see this as a tremendous opportunity to make groundbreaking content.”
We moeten denken aan mobiel, aan games, aan content, en dat natuurlijk allemaal tegen een bepaalde prijs. Maar dan ook wereldwijd.
De waarde van beide platforms wordt samen geschat op 2 miljard euro.