Meteen naar de inhoud

VR-installatie Carne y Arena is een ervaringsmachine: sta midden tussen de ontredderde migranten in de woestijn van Arizona

Om het woestijnzand echt tussen je tenen te voelen moet je blootsvoets naar binnen. De woestijn is het niemandsland tussen Mexico en de Verenigde Staten waar ieder jaar bijna duizend hoopvolle migranten het leven laten. Een oversteek die net zo dramatisch is als de tocht in wrakke bootjes over de Middellandse Zee. Die zanderige vlakte doemt op in de virtual reality-installatie Carne y Arena (Virtually Present, Physically Invisible) van Alejandro González Iñárritu, bekend als regisseur van Birdma...

Je kunt nu inloggen om verder te lezen!

Welkom in het archief van Cultuurpers! Als lid heb je toegang tot alle, meer dan 3000 berichten die we sinds onze oprichting in 2009 hebben geplaatst!

(Recente berichten (jonger dan drie maanden) zijn voor iedereen te lezen, dankzij onze leden!)

Word lid, of log hieronder in:

Waardeer dit verhaal!

We maken je donatie rechtstreeks aan de auteur over.
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Leo Bankersen

Leo Bankersen schrijft over film sinds Chinatown en Night of the Living Dead. Recenseerde als freelance filmjournalist lange tijd voor de GPD. Is nu, onder andere, een van de vaste bijdragers aan De Filmkrant. Breekt graag een lans voor kinderfilms, documentaires en films uit niet-westerse landen. Andere specialiteiten: digitale zaken en filmeducatie.Bekijk alle berichten van deze auteur