Holland Festival: 4 manieren om naar de toekomst te kijken
Metropolis op Holland Festival: 4 manieren om naar de toekomst te kijken.
Metropolis op Holland Festival: 4 manieren om naar de toekomst te kijken.
Zonder de app op je smartphone M.U.R.S. bezoeken is een uitdaging. De voorstelling van het beruchte theatercollectief uit Barcelona is een commentaar op de manier waarop mensen via allerlei gadgets ongemerkt onderdeel worden van een door internationale bedrijven gerunde SMART-society. Doe je mee of niet? Valt er eigenlijk wel wat te kiezen? M.U.R.S. in Barcelona Volgens Jürgen Müller, een van…
De laatste tijd word je in de media overspoeld met voorspellingen over de toenemende invloed van kunstmatige intelligentie op ons leven. Neem bijvoorbeeld Nicholas Carrs boek The Glass Cage die de revolutionaire impact van nieuwe technologie op de werkvloer analyseert. Het zijn ontwikkelingen die niet voorbij zijn gegaan aan de programmeurs van Imagine. De 31ste editie van het filmfestival, dat…
Eindhoven is om de twee jaar even het mekka van de experimentele electronica met de STRP Biënnale. In de Brabantse lichtstad kun je maar liefst negen dagen genieten van toonaangevende dance-acts. Daarnaast verkennen experimentele performances het snijvlak tussen film, kunst en technologie. Cultuurpers maakt alvast een voorselectie. Hypnotische dansdeining Het Britse Factory Floor staat met een voet in het verleden, maar kijkt muzikaal naar de toekomst. Hun…
Eigenlijk is het nog veel te vroeg voor een recensie van Vulnicura. Björks nieuwe album laat zich niet in een paar dagen of luisterbeurten doorgronden. Maar omdat wél direct hoorbaar is dat hier iets bijzonders gebeurt, doe ik toch een poging deze nieuwe ontwikkeling in Björks kunstenaarschap te duiden. Björk is een artiest van wie ik ieder album met bovengemiddelde…
Ik heb dus vijf minuten lang in de studio van singer-songwriter Patrick Watson gezeten. Hij speelde wat. Legde zijn telefoon in de asbak. Zei wat tegen zijn labrador. En ik kon rustig rondkijken terwijl hij speelde. Achter me, voor me. Onder en boven. Niets mooier dan bij een artiest thuis te zitten, terwijl hij speelt. En hij had geen last…
“Iedereen heeft tegenwoordig een computer op zak (smartphone of glass) waarmee je per persoon over behoorlijke rekenkracht en communicatie technologie beschikt. Die rekenkracht en technologie kun je inzetten, om ge-augmenteerde elementen aan het entertainment toe te voegen.” Zomaar een reactie op een vraag. Van een theater. Omdat dat theater vooruit wil kijken: Hoe ziet het theater van de toekomst eruit? Die vraag…
Wat heeft een proefschrift over een vergeten Victoriaanse romanschrijver gemeen met een rushrelease van multinational Sony?
Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.