Meteen naar de inhoud

Palestijnse filmmaker Hany Abu-Assad is fan van Wim T. Schippers en wil vechten met schoonheid

Dat de flink in beweging zijnde Arabische film meer inhoudt dan Egyptisch melodrama is te zien op het festival Cinéma Arabe dat op 19 april in Amsterdam van start gaat. Een van de blikvangers op dit evenement is The Idol, naar het waargebeurde verhaal van de jonge Palestijnse zanger Mohammed Assaf die in 2013 de Arabische Idols won en tegen wil en dank een volksheld werd.

Met The Idol geeft regisseur Hany Abu-Assad zijn tot nu toe stevig politiek geëngageerde werk (Oscarnominaties voor Paradi...

Je kunt nu inloggen om verder te lezen!

Welkom in het archief van Cultuurpers! Als lid heb je toegang tot alle, meer dan 3000 berichten die we sinds onze oprichting in 2009 hebben geplaatst!

(Recente berichten (jonger dan drie maanden) zijn voor iedereen te lezen, dankzij onze leden!)

Word lid, of log hieronder in:

Leo Bankersen

Leo Bankersen schrijft over film sinds Chinatown en Night of the Living Dead. Recenseerde als freelance filmjournalist lange tijd voor de GPD. Is nu, onder andere, een van de vaste bijdragers aan De Filmkrant. Breekt graag een lans voor kinderfilms, documentaires en films uit niet-westerse landen. Andere specialiteiten: digitale zaken en filmeducatie.Bekijk alle berichten van deze auteur