Muzikantenvereniging Splendor heeft de coronacrisis tot nu toe overleefd, ondanks het feit dat de twee zalen niet gebruikt konden worden, repetitieruimtes vervielen en de bar niet open kon. Mattijs van der Woerd, bariton, vertelt erover in onze podcast/video. Hoe dat kan, zo’n klein concertgebouw dat zo sterk staat? Het geheim, dat ook Cultuurpers overeind houdt, en dat deze maand ook in de New York Times werd opgemerkt: een kleine, maar zeer toegewijde groep leden is het nieuwe model in tijden van lockdown. En daarna. Zij houden de zaal overeind en stellen de musici in staat om door te gaan.

Avatar

Beste lezer!

Cultuurpers zoekt de verhalen op die je nergens anders leest. We graven dieper. We kunnen dat doen dankzij de steun van lezers zoals jij. Je donatie is meer dan welkom!
Doneer hier

Waardeer dit verhaal!

Alleen dankzij jouw donatie kunnen we de verhalen blijven vertellen die anders verdwijnen.
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Maandag 1 juni gaan de zalen weer open, en zoals overal in Nederland, slechts voor een klein publiek dat anderhalve meter van elkaar verwijderd moet zijn, niets mag drinken en ook  niet naar de WC mag. Het wordt nog niet echt een feestje, deze estafette van vijtienminutenconcerten, maar dat is voor musici als Mattijs slechts een klein probleem in het grote feest om weer te mogen spelen.

Dat geldt alleen niet voor Mattijs zelf: hij is zanger en zijn talent is epidemiologisch riskant verklaard. Hij is zich dus aan het omscholen. Een van de bijwerkingen van COVID-19 die niet door iedereen gezien werd.

Luister naar zijn verhaal:

Of kijk wanneer je tijd hebt:

Waardeer dit verhaal!

Alleen dankzij jouw donatie kunnen we de verhalen blijven vertellen die anders verdwijnen.
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.