Skip to content

How do you film a hero? A quest in 3 parts.

Hoe maak je een mooie en persoonlijke documentaire over een held? En wat als je held filmmaker is en zelf al prachtige beelden heeft gemaakt? Hoe vrij mag je zijn met je onderwerp? Lange tijd is mijn probleem met het IDFA geweest dat de documentaires zo braaf zijn, zo gefocust op het onderwerp en niet op het medium zelf. In een soort veredelde praatje-plaatje model, worden interviews, archiefbeelden en ander bronmateriaal afgewisseld voor een zo getrouw mogelijk portret. Maar dat moet ook spanne...

You can now log in to continue reading!

Welcome to the Culture Press archive! As a member, you have access to all, over 4,000 posts we have made since our inception in 2009!

(Recent posts (less than three months old) are available for all to read, thanks to our members!)

Become a member, or log in below:

Helen Westerik

Helen Westerik is a film historian and great lover of experimental films. She teaches film history and researches the body in art.View Author posts

Hoe maak je een mooie en persoonlijke documentaire over een held? En wat als je held filmmaker is en zelf al prachtige beelden heeft gemaakt? Hoe vrij mag je zijn met je onderwerp? Lange tijd is mijn probleem met het IDFA geweest dat de documentaires zo braaf zijn, zo gefocust op het onderwerp en niet op het medium zelf. In een soort veredelde praatje-plaatje model, worden interviews, archiefbeelden en ander bronmateriaal afgewisseld voor een zo getrouw mogelijk portret. Maar dat moet ook spanne...

You can now log in to continue reading!

Welcome to the Culture Press archive! As a member, you have access to all, over 4,000 posts we have made since our inception in 2009!

(Recent posts (less than three months old) are available for all to read, thanks to our members!)

Become a member, or log in below:

en_GBEnglish (UK)