Ga naar de inhoud

leeuwarden

Een spiegel van de bank: 12 broodnodige lessen voor cultuurmarketeers

Sinds de Amsterdamse Uitmarkt niet meer door het Uitburo, maar door een aparte stichting wordt gerund, is de boel een tikje commerciëler geworden. De folderbeurs-met-bandjes die in de afgelopen decennia is uitgegroeid tot de landelijke opening van het culturele seizoen moet ook wel. De overheid vindt kunst al een tijdje eng, usual suspects trekken zich als sponsor terug, en malaise slaat… 

Gratis werken is gewoon geworden in de kunst. 4 naakte feiten door festivaldirecteur Meulman

‘De praktijk van betaling met een boekenbon hoort niet bij een professionele sector met een fors economisch belang.‘ Jeffrey Meulman, directeur van het Nederlands Theaterfestival, heeft ermee leren leven. Tegen wil en dank. Als gastheer van het jaarlijkse Gala van het Nederlandse Theater, heeft hij het voor elkaar gekregen om dat feest opnieuw te organiseren. Zonder geld.

Nieuwe voorzitter Raad voor Cultuur? ‘Van Klink creëert zelf een crisis, zodat hij die vervolgens op kan lossen’

Pim van Klink is zijn naam. Overal duikt hij de laatste tijd op. Vooral als er gewezen moet worden op de kwalijke subsidiegerichtheid van de culturele sector belt elk medium Van Klink het eerst. Afgelopen week gooide hij zijn stokpaardje nog eens in het hoenderhok in de NRC en mocht hij aanschuiven bij Buitenhof. En volgens onze in trenchcoat gestoken… 

Klein Cultureel Lidmaatschap
175 / 12 Maanden
Bij omzet minder dan 250.000 per jaar.
Zelf persberichten (laten) plaatsen
Cultureel Lidmaatschap
360 / Jaar
Voor culturele organisaties
Zelf persberichten (laten) plaatsen
Samenwerking
Privé Lidmaatschap
50 / Jaar
Voor natuurlijke personen en zzp’ers.
Exclusieve archieven
Eigen mastodon account op onze instance