Meteen naar de inhoud

Star Wars, cute kittens en de nieuwe Wilco gratis: try to beat that

Briljante marketingstrategie: je nieuwe plaat Star Wars noemen op het moment dat die trailer de meest bekeken ooit is, op de hoes een schattige kat zetten, het album tijdelijk gratis weggeven en dan social media het werk laten doen. 'If you can't beat them, join them' in het kwadraat. En ondertussen vrolijk oude Bowie vermengen met Captain Beefheart met een vleugje Radiohead en americana. Wilco doet het allemaal.

En dat voor een band die weliswaar niet wars is van downloaden, maar bij monde v...

Je kunt nu inloggen om verder te lezen!

Welkom in het archief van Cultuurpers! Als lid heb je toegang tot alle, meer dan 3000 berichten die we sinds onze oprichting in 2009 hebben geplaatst!

(Recente berichten (jonger dan drie maanden) zijn voor iedereen te lezen, dankzij onze leden!)

Word lid, of log hieronder in:

Henri Drost

Henri Drost (1970) studeerde Nederlands en Amerikanistiek in Utrecht. Verkocht jaren cd’s en boeken, daarna communicatieadviseur. Schrijft/schreef voor o.a. GPD bladen, Metro, LOS!, De Roskam, 8weekly, Mania, hetiskoers en Cultureel Persbureau/De Dodo over van alles, maar als het even kan over muziek(theater) en sport. Andere specialismen: cijfertjes, de Verenigde Staten en gezondheidszorg. Luistert naar Waits en Webern, Wagner en Dylan en zo’n beetje alles daartussen.Bekijk alle berichten van deze auteur