picl

Vaarwel filmhuis, verlangen naar musea: (mijn) inzichten na corona

Ondersteun deze auteur -> Bepaal zelf wat ons werk je waard is. Bedrag: Betaalmethode: iDEAL Creditcard PayPal CommentsDit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd. Hoe ziet het cultuurbezoek na corona eruit? Het onderwerp kwam op deze site de afgelopen maanden regelmatig aan bod. Zelf schreef ik er twee persoonlijke bijdragen over. …

Vaarwel filmhuis, verlangen naar musea: (mijn) inzichten na corona Lees verder »

“De belofte van de lege zaal” is een mooi initiatief, maar negeert het nieuwe normaal van de cultuurconsument

Mensen zullen niet (in groten getale) staan te springen om weer naar volle zalen te gaan. Veel ‘oude’ cultuurbezoekers kunnen als verloren worden beschouwd. De cultuursector staat voor een tweeledige uitdaging: dit verlies zoveel mogelijk te beperken en nog meer dan anders op zoek te gaan naar een nieuw publiek.

Renzo Martens over White Cube: ‘Het Stedelijk moet vanaf nu het hele aankoopbudget aan kunst van plantagearbeiders besteden.’

Een strakke, spierwitte kunsttempel midden in het Congolese binnenland. Wat heeft dat te betekenen? Renzo Martens vertelt over zijn nieuwe documentaire White Cube, en het kunstproject dat plantagearbeiders in staat stelt hun land terug te kopen. Première op IDFA en in Lusanga, Congo.

J’Accuse – gaat Polanski’s nieuwste film over de zaak Dreyfus of over de maker zelf?

Ondersteun deze auteur -> Bepaal zelf wat ons werk je waard is. Bedrag: Betaalmethode: iDEAL CommentsDit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd. Het is 1895. Kolonel Georges Picquart (Jean Dujardin) is zojuist tot zijn eigen verrassing gepromoveerd tot hoofd van de inlichtingendienst van het Franse leger. Om daar letterlijk en figuurlijk …

J’Accuse – gaat Polanski’s nieuwste film over de zaak Dreyfus of over de maker zelf? Lees verder »

Een morele boost voor als je er even helemaal doorheen zit. Top 5 indie-filmstreams van een echte liefhebber

Ondersteun deze auteur -> Bepaal zelf wat ons werk je waard is. Bedrag: Betaalmethode: iDEAL NameDit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd. Afgelopen week zat mijn in-box en mijn sociale-mediafeed vol met afzeggingen. Voorstellingen, filmfestivals en musea: alles waar ik me op verheugde of waar ik een bijdrage aan zou leveren …

Een morele boost voor als je er even helemaal doorheen zit. Top 5 indie-filmstreams van een echte liefhebber Lees verder »

Troost in tijden van Corona – Waarom volwassen animatiefilms zo effectief zijn. (Met Podcast)

Ondersteun deze auteur -> Bepaal zelf wat ons werk je waard is. Bedrag: Betaalmethode: iDEAL NameDit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd. Vorig jaar gonsde het plotseling rond: de Nederlandse animatiefilm gaat doorbreken, er is een echte animatie-industrie ontstaan. Aanleiding was de première van Heinz, Piet Kroons dwarse en uit de …

Troost in tijden van Corona – Waarom volwassen animatiefilms zo effectief zijn. (Met Podcast) Lees verder »

Netflix brengt Roma in de bioscoop. Is dit het einde van het ‘windows’-systeem?

Het meeslepende, met de Gouden Leeuw bekroonde Roma dompelt je onder in het Mexico uit de jeugd van filmmaker Alfonso Cuarón. Gaan we dat nu op Netflix zien, of in de bioscoop? De kijker heeft een keus die Netflix in ons land niet eerder bood. Daarnaast is ook het exclusieve bioscoop-window in beweging.

Scroll naar top