Meteen naar de inhoud

Masterclass Sergei Loznitsa doet verlangen naar nog meer kennis over hoe film werkt

Hoe maak je een documentaire over holocausttoerisme? Over de hordes verveeld kijkende dagjesmensen die de voormalige, nu als gedenkplaats ingerichte Duitse concentratiekampen overspoelen? De in Oekraïne opgegroeide filmmaker Sergei Loznitsa heeft het gedaan. Austerlitz heet de film die op IDFA zijn Nederlandse première beleefde en die even tegendraads als verbijsterend is.
Masterclass
Loznitsa, een van de belangrijkste documentairemakers van het voormalig Oostblok, mocht voor IDFA zijn top...

Je kunt nu inloggen om verder te lezen!

Welkom in het archief van Cultuurpers! Als lid heb je toegang tot alle, meer dan 3000 berichten die we sinds onze oprichting in 2009 hebben geplaatst!

(Recente berichten (jonger dan drie maanden) zijn voor iedereen te lezen, dankzij onze leden!)

Word lid, of log hieronder in:

Leo Bankersen

Leo Bankersen schrijft over film sinds Chinatown en Night of the Living Dead. Recenseerde als freelance filmjournalist lange tijd voor de GPD. Is nu, onder andere, een van de vaste bijdragers aan De Filmkrant. Breekt graag een lans voor kinderfilms, documentaires en films uit niet-westerse landen. Andere specialiteiten: digitale zaken en filmeducatie.Bekijk alle berichten van deze auteur