Meteen naar de inhoud

Toneelschrijvers en cultuurverkenning (2) Sophie Kassies: ’Een zwembad aan stukken die geen publiek vinden is een uitholling van het vak’

De vorige cultuurverkenning onder toneelschrijvers geeft aanleiding tot verdere verdieping. Uit het eerdere artikel nemen we mee dat verdere privatisering het publieke geld en doelstellingen maar deels opvangen. Zie ook van verheffingsideaal naar rendementsdenken. Ook nemen we mee dat een publiek als allesbepaler leidt tot eenzijdige populaire cultuur, entertainment en valse concurrentie met het vrije circuit. Het heeft allemaal maar weinig met het vak schrijven zelf te maken. Waar bestaat dit v...

Je kunt nu inloggen om verder te lezen!

Welkom in het archief van Cultuurpers! Als lid heb je toegang tot alle, meer dan 3000 berichten die we sinds onze oprichting in 2009 hebben geplaatst!

(Recente berichten (jonger dan drie maanden) zijn voor iedereen te lezen, dankzij onze leden!)

Word lid, of log hieronder in:

Fleur Jansen

Fleur Jansen (1976) schrijft voor film, televisie en theater en is samensteller van verhalenbundels van rond 1900. Haar eerste teksten schreef zij voor Entertainment Experience, een filmproject onder leiding van regisseur Paul Verhoeven en scenarist Robert Alberdingk Thijm. Nadat zij een scenario award won en het project een Emmy Award, volgde zij twee masterclasses in de US. Recent schreef zij met subsidie een TV miniserie en nam plaats in de redactie van het eindfestival van Mediafonds. In haar vrije tijd werkt zij voor het bedrijfsleven alwaar zij twintig jaar (internationale) werkervaring inzet. Fleur Jansen studeerde Beleidsstudies aan de UvA (1999) en schrijft bij gelegenheid voor Cultuurpers.Bekijk alle berichten van deze auteur